Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 153 / Bezoekers Vandaag: 6525
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 oeroude fout in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

louwerse

Netherlands
36 berichten

Geplaatst - 26 jul 2012 :  07:37:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers en Paul.

Ik lees op de site van Paul wat betreft ( builnr. 7.5-18 ) de oplossing van een "oeroude" fout de opmerking:
"Wat een fouten zitten er toch in deze software".
Als het een "oeroude" fout is geweest, dan heeft niemand daar in al die jaren last van gehad of deze fout opgemerkt. Als er zovelen zijn, die aan het programma "Koploper" zoveel plezier hebben beleeft in al die jaren, dan valt het met de "vele" fouten wel mee! Wat mij betreft, "Koploper mag blijven !!

Groeten Sam Louwerse.

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  19:01:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Meer dan 100% mee eens.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  19:08:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Na 31-12-2013 is het echt afgelopen wat mij betreft voor de grote groep.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 26 jul 2012 20:31:15
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  20:14:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Oh, op je site staat anders als einddatum 31-12-2013

En verder ben ik met de andere sprekers schrijvers eens, dat Koploper een fantastisch programma is. Geweldig, Paul dat je dat allemaal hebt ontwikkeld en onderhouden. Ook mooi dat je nog 1 nieuwe release maakt, terwijl je het eigenlijk bij versie 7.* wilde laten. Althans, dat meen ik te hebben begrepen uit eerdere berichten.
Ik kan alleen maar zeggen: Ontzettend bedankt!

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  20:32:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Ik had me hier vertikt met de datum. Heb dat even aangepast. Bedankt voor het opmerken hiervan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  21:21:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, Paul de afgelopen 12+jaar mocht er geen enkele kritiek worden geuit op het toen in je eigen ogen sublieme programma, nu weet je niet hoe snel je het moet afbreken, vind het al met al een beetje zielige vertoning.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  22:13:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Als je dat vind, wat doe je hier dan nog? Ga Itrain of zo helpen zou ik zeggen. Dat programma heeft de toekomst; Koploper niet meer.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 jul 2012 :  22:25:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Paul,

Het gaat hier niet over de software zelf, het gaat over de manier waarop je de laatste tijd bezig bent, en dat is een beetje een zielige vertoning. Verder bepaal ik zelf waar ik mijn tijd aan besteed en mat welke software ik wel of niet werk.

Misschien dat je last het van je Mid-life crisis, dan is het tijd voor een Harley en een blonde voor achterop.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 26 jul 2012 23:10:40
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  08:00:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Helaas, die zielige vertoning ben jij hier echt zelf. Verder klopt jouw laatste opmerking totaal niet; ik vat dit ook op als een beleding!

Negeermodus voor WR maar weer aan, voor de tijd dat ik nog hier aanwezig ben. als jouw naam ergens in een draadje voorkomt zal ik mij daar niet meer vertonen. Je hebt het weer voor elkaar.

Nmvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  10:09:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Lekker puh ulla, man wanneer wordt jij volwassen. En als jij je aan je afspraken zou houden, dat kwam je al helemaal niet meer op fora's
En dan bemoei je je ook niet als PMH1962 met meerdere centrales op een baan en in hetzelfde programma.
Een olifant heeft toch de grootste.

Groeten van Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Roberto

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  10:44:32  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Lekker puh ulla, man wanneer wordt jij volwassen. En als jij je aan je afspraken zou houden, dat kwam je al helemaal niet meer op fora's
En dan bemoei je je ook niet als PMH1962 met meerdere centrales op een baan en in hetzelfde programma.
Een olifant heeft toch de grootste.

Groeten van Wim.

Ik weet niet of het kleine kind van een Ros (anders kan ik hem niet noemen na deze uitspaak) het zelf in de gaten heeft maar hij/je bent weer aardig bezig om de boel te verzieken voor andere mensen met dit soort uitspraken. Ik zou daarom zeggen wordt toch eens volwassen baby, of ben je soms jalours dat hij wel een blondiene achterop zijn motor heeft zitten en jij helemaal niemand kan vinden die zelfs maar achterop wil bij jou op je driewieler.

Groeten van Rob

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  10:54:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, je kon er natuurlijk op wachten tot er weer iemand uit de kast kwam.

Bye bye ik ga lekker naar het strand.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  13:02:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb nogal wat losgemaakt, zo te lezen. Heeft dit eigenlijk nog met mijn gewoon goedbedoelde opmerking over "Koploper" te maken ?

Groetjes allemaal, en ik denk "over en sluiten maar" !

Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina

Roberto

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  15:14:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door louwerse

Hallo allemaal,

Ik heb nogal wat losgemaakt, zo te lezen. Heeft dit eigenlijk nog met mijn gewoon goedbedoelde opmerking over "Koploper" te maken ?

Groetjes allemaal, en ik denk "over en sluiten maar" !

Sam Louwerse.



Heeft het ook helemaal niet want Koploper is gewoon een goed programma alleen die kl********* van een Ros moet eens leren om zijn, en nu zeg ik het nog netjes, mond dicht te houden. Lees het laatste bericht maar van Paul. Ros heeft het nu dus eindelijk voor elkaar gekregen dat Paul zegt dat het NU over is en niet eind volgend jaar.

Groetjes Rob

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  15:18:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rob, zullen we het gewoon fatsoenlijk houden.
Voel me verder niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  17:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
@Rob,

Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar wat jij de laatste 12 jaar allemaal hebt gepresteerd in het maken van besturingsprogramma's. Ik heb je al meer aangegeven: als je jouw aanwezige kennis op een andere manier zou presenteren, zou dat veel effectever zijn. Maar ja, kennelijk zit dat neerbuigende en anderen de grond in trappen, zo diep in je karakter, dat je het zelf niet ziet. Of erger nog: je het niet wilt zien, want dan wordt elke opmerking opzettelijk en bewust gemaakt. Je bent net als elke andere verslaafde: je kunt pas geholpen worden als je zelf inziet, dat je een probleem hebt. Bij jou is het krijgen van dat inzicht Utopia. Er is er maar een de beste, volgens een zekere Wim Ros.

Wel je eigen producten promoten en vooral vertellen hoe goed die zijn. Daar mag niemand iets van zegge , want jij hebt gelijk.

Je doet exact hetzelfde wat je een ander verwijt: de pot verwijt de ketel, dat hij zwart ziet.

Met dank voor het vergallen van het plezier van heel veel modelbaners in Nederland en België.


Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  18:43:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Als ik dat geweten had, gezien het resultaat van nu, dan zou ik me wel tweemaal bedacht hebben, om iets te schrijven over de
"oeroude fout". Maar ik kan het ook niet weten.

Groetjes Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  18:56:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Iemand moet mij nu maar eens in Nederlands uitleggen wat Wim Ros verkeerd gedaan heeft

Grtzz Rob


Webcamboys >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Maurits71

United Kingdom
18 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  20:53:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Simpel, Paul heeft zijn groepje vrienden en aanhangers, zelfde geld voor Wim.

Paul kan niet tegen kritiek dat weten we al 12 jaar, en wim moet je kennen om tussen de regels door te lezen, anders kan het wel eens bot overkomen, is het nadeel van het geschreven woord en lijkt dus regelmatig op kritiek.

of te wel oorzaak, gevolg , reactie. Dan lopen er hier nog wel een paar haantjes rond die het met veel plezier nog allemaal erger maken en we hebben weer de poppen aan het dansen.

en het rare is denk ik nog wel dat Wim het programma net zo goed, zo niet beter kan als de maker en waar ik ook een antwoord zie het als altijd in het positieve over Koploper.

Het is gelukkig op het forum hetzelfde, hier , benelux, verzin het maar, is denkelijk innerent aan grote mannen die met kleine dingen spelen ( compensatie gedrag. )

Paul, bedankt voor je mooie programma, ik heb een copy mocht me computer ooit crashen, snap dus niet helemaal waarom je de download heb weggehaald, je gooit het alleen maar in het illegale circuit zo en het is wachten tot er iemand de code kraakt.

Je hebt er zoveel werk ingestoken man, tot heel veel plezier van vele gebruikers ik snap niet dat je het op deze manier laat eindigen en volgens mij jij zelf ook niet, dus hopelijk weer tot snel als je weer tot bezinning bent gekomen.

gr.
Maurits

Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  21:08:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is heel simpel: als Wim Ros zich niet met Koploper had bemoeid, was de ontwikkeling van Koploper gewoon doorgegaan. Dit is dus het resultaat.

Ik had liever gehad dat mijn favoriete programma verder was doorontwikkeld. Duizenden mensen zijn de dupe. Per(r)ongeluk kan dit niet zijn.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 27 jul 2012 21:13:10
Ga naar bovenaan de pagina

Maurits71

United Kingdom
18 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  21:16:31  Toon profiel  Reageer met citaat
mm ik denk dat als Wim zich niet met koploper bemoeit had, het programma nooit dit niveau gehad heeft,

( zijn Paul zijn eigen woorden ) dus schiet me niet dood

Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  21:17:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
@ allen

Ook ik ben een gebruiker. Al een kleine 10 jaar. Toch wel met een, soort, regelmaat zijn er de afgelopen jaren/maanden wat woordwisselingen geweest tussenWim en Paul. Gelukkig altijd " zakelijk". En, na verloop van tijd,ebde dat weer weg. Zo gaat het gewoom in het dagelijks leven.

In dit geval maakte, zoals ik begrijp, Paul op zijn eigen site een, wellicht wel eens cynische opmerking over een boel fouten die er in het programma zaten oid. In mijn ogen althans zo bedoelt als reactie op een vraag over een " bug" die er al jaren in zou zitten.

In het verleden heeft Wim heus wel wat, " kritische" opmerkingen gemaakt over Paul zijn geesteskind, wat Paul, terecht, niet erg apprecieerde. Zou ik ook niet leuk gevonden hebben.Helemaal als je je ziel en zaligheid erin hebt gestopt. Dan valt, welke vorm van kritiek, ook heel moeilijk en dat moet je dan ook niet uiten. (Is althans mijn mening). Paul heeft dat meerdere keren laten merken hiervan niet gediend te zijn.

Maar nu schrijft Paul zelf (in mijn ogen dan cynisch) dat het programma erg veel fouten bevat en niet zo goed is. (En nu chargeer ik natuurlijk, want het is een uitstekend produkt). Hij schrijft dus iets wat hij, jarenlang niet getolereerd heeft van Wim. Namenlijk kritiek op zijn eigen(voortreffelijk) programma.

En ja, dat Wim hier dan op in springt en zegt dat hij het eigenlijk niet begrijpt waarom hij zijn eigen programma, waarop hij wel eens wat "kritiche opmerkingen over plaatste op zijn bekende manier en daarover terecht werd gewezen, nu zelf aan het afbreken is, is niet zo een heel vreemde reactie dan hoor. Althans niet in mij ogen. Wat daarna allemaal de revue heeft gepasseerd tussen de 2 mannen is een gevolg van....... wat zelf in gang is gezet in mijn ogen. Ik begrijp ook niet wat de meerwaarde ervan is op je eigen programma zo te bekritiseren, tenzij het, inderdaad als een stukje cynisme moet worden gezien, maar dat was dan weer erg onduidelijk. Wat er daarna tussen de 2 mannen voor pproza op het forum kwam zou je niet moeten willen, althans daar hou ik mij verre van.

Rest mij nog te melden dat ik, ook nu nog steeds niet op het programma ben uitgestudeerd en ik hoop, als afsluiting, dat Paul zijn laatste versie, zoals aan ons als gebruikers toegezegd, alsnog wilt nakomen.

Een tevreden gebruiker.

Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  22:49:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Bijzonder jammer dat dit draadje het definitieve einde van Koploper heeft betekend. Helaas kunnen we nu ook naar de mooie dingen van versie 8 fluiten.
In ieder geval vind ik dat Paul een lintje heeft verdiend voor zijn inspanningen om modelspoorrijdend Belgie en Nederland zo'n mooi programma te schenken. Ik had hem dat graag opgespeld.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

sik250

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  10:41:40  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Rob, zullen we het gewoon fatsoenlijk houden.
Voel me verder niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


En dat moet jij zeggen, jij die het voor elkaar krijgt om velen tegen de schenen te schoppen. Lees eens wat je zelf schrijft en hoe respectloos je anderen behandeld. Taai toch af man, gedraag je fatsoenlijk of verdwijn en dat laatste zie ik het liefste.
Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  11:38:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste,

Van mij mag dit draadje ook op slot.
Modder gooien is over.

Mvg Ab Boezerooij

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  12:46:53  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ab,

Helemaal mee eens.
Mijn excuses aan iedereen, voor het feit, dat ik er zelf ook aan heb mee gedaan.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina