Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 72 / Bezoekers Vandaag: 8891
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 trein blijft rijden en claimen bij gebruik tableau
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rjr

Netherlands
144 berichten

Geplaatst - 27 jan 2010 :  12:30:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik ben eens wat aan het testen geweest met de optie van extern tableau. Heb een baan met schaduwstation, en een klein doorgaand station. Hiervoor heb ik een tableau gemaakt, en aangesloten op terugmeld punten. Dit in koploper ingegeven en daarbij wat problemen ondervonden/ wat beperkingen gevonden.

het gaat om een 7 tal blokken:
28 --> 29 --> 31 --> 36
|-> 32 -|
|-> 33 -|
|-> 34 -|
blok 28 komt de trein binnen, en stop de trein.
blok 29 is een klein blok waar treinen niet mogen stoppen.
blok 31, 32, 33 en 34 zijn de stationssporen en mogen treinen max 130cm lang zijn. Alleen spoor 31 mag gebruikt worden voor langere treinen als doorgaand spoor.
blok 36 is het blok waar de treinen het station weer verlaten en de rest van de baan op gaan.

Heb een knop voor blok 28, de stationssporen 31,32,33 en 34, en voor 36.
Alleen als ik knop 28 en 31 indruk gebeurd er niets.
Klopt het dat koploper in deze stand geen eigen routes kan kiezen, en moeten alle blokken dan zelf gekozen worden?

heb vervolgens de knop van blok 28 naar blok 29 verhuist, het stopverbod in 29 opgeheven en aangegeven dat lange treinen het blok ervoor ook bezet houden. Nu werkt het wel, echter had ik een trein die 132 lang was naar spoor 32 gestuurd. Hier mocht deze alleen niet komen omdat hij te lang was. De trein ging dus naar spoor 31, en claimde vervolgens alle blokken voorzich de hele baan rond. Als hij een blok achterzich vrijgaf werd die direct weer geclaimd.

heb verschillende dingen geprobeerd, andere opdracht geven, extern tableau weer uitschakelen. Maar bleef het zelfde. Eenmaal gegeven opdracht lijkt vast te staan.
uiteindelijk aangegeven dat de trein maar 128 lang was. Toen kon nadat het station gepasseerd was het juiste spoor gekozen worden en stopte het claimen. De trein reed toen nog 1 rondje en is gestopt.
vragen hierover:
Is een combinatie op het tableau weer op te heffen?
Is het mogelijk die lengte beperkingen voor extern tableau niet mee te laten tellen?

Ik gebruik geen vaste of variable routes, alles rijd naar eigen inzicht, alleen door lengte beperkingen worden bepaalde blokken uitgesloten voor langere treinen.

Bedankt

Groet,
Roelco

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  08:10:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Roelco,

Misschien is het handig als je op deze vraag een gedegen antwoord wil krijgen om je database te uploaden en aan de hand hiervan de vragen te stellen.

Misschien een paar antwoorden
-Wat bedoel jij met eigen routes kiezen? Selecteren over meerdere blokken heen met een extern tableau? Deze optie is juist in 6.7 toegevoegd.
- Ook is het niet mogelijk een combinatie die reeds actief is op te heffen.
- lengte beperkingen zijn niet op te heffen. Extern tableau werkt eigenlijk precies gelijk aan automatisch rijden alleen bepaal jij op dat deel wat de treinen moeten gaan doen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina