Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 285 / Bezoekers Vandaag: 11153
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hernummeren S88
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rjr

Netherlands
144 berichten

Geplaatst - 24 dec 2009 :  21:21:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

In koploper zit een handige optie vaan hernummeren voor de S88 terugmelders. Handig als je de baan aan het opbouwen bent, en er zo nu en dan een extra S88 tussen komt.

Nu gebruik ik alleen de S88XpressnetLi met de roco multimuis.
Voor koploper geef ik dan alleen aan dat het een Lenz systeem is. En dan is de optie van Hernummeren S88 niet beschikbaar.

Is er een andere manier om in dit geval makkelijk 16 extra terugmeld punten tussen te voegen zonder handmatig alles om te wisselen?

Heb het nu met de hand gedaan en dat was net voor de laatste. Maar in de toekomst moeten er nog een aantal tussen de eerste en de tweede. En als je dan 5 X 16 terugmeld punten handmatig moet omzetten is dat een hele klus.
Bedankt,


Groet,
Roelco

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  08:06:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roelco,

Zou er niemand hebben gereageerd omdat het gewoon niet werkt. Ook het advies was is gegeven op beneluxspoor om tijdelijk een ander digitaal systeem te selecteren zal zeker niet het gewenste resultaat hebben (heb ik net zelf getest).

Je moet veel meer doen om uberhaupt een goede database te krijgen met een ander digitaal systeem en het hernummeren werkt dan nog steeds niet.

Als je dus je database in echt in puin wilt hebben volg dan het advies op wat op andere forums wordt gegeven.

Helaas is die mogelijkheid er dus niet. Een ding kan ik je ook vertellen: de hernummering zal ook zeker niet bij Lenz worden ingebouwd. Misschien dat je beter naar een ander programma kan gaan kijken wat op dit punt veel beter in elkaar zit dan Koploper.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  09:33:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt, al snap ik je laatste opmerking niet geheel.
Heb ook niet gevraagd dit in te bouwen, alleen of iemand een mogelijkheid kent dit makkelijk aan te passen, misschien waren er al eens meer tegen aan gelopen.

En als er geen reactie komt kan dat verschillende dingen betekenen. Echter als iets niet kan zie ik regelmatig toch wel reacties die dat aangeven, en zelfs die heb ik hier niet gehad, dus ging ik het even ergens anders proberen, en dat gaf in elk geval het resultaat dat ik nu weet dat het niet kan

Groet,
Roelco
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  10:26:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Roelco,

Koploper is gemaakt als eigen programma en toen eigenlijk als grapje aan de buitenwereld beschikbaar gesteld. Als ik bij het ontwerp alles had geweten wat ik nu weet zou ik zeker een aantal dingen anders opgelost hebben.

Andere programma's die zijn opgezet vanuit de gedachte om het meteen voor iedereen beschikbaar te stellen houden meer rekening met wisseling van digitale systemen. Koploper is daar geen ster in en zal het ook nooit meer worden. Die tijd wil ik niet besteden aan een product wat al meer dan 15 jaar oud is (en 11 jaar op internet staat). Het zal wel zo'n beetje aan het einde van zijn levensvatbaarheid zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  12:07:14  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Het zal wel zo'n beetje aan het einde van zijn levensvatbaarheid zijn.

Mvg,
Paul.



Verontrustend !

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  12:13:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Niet van mijn kant; echter nieuwe gebruikers zullen vaker gaan kiezen voor beter ogende software dan Koploper. Zou ik zelf ook doen als ik de keus had.

Vrees niet; Koploper blijft gewoon bestaan. Er zijn echter andere pakket die mooier ogen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  17:05:57  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Vrees niet; Koploper blijft gewoon bestaan. Er zijn echter andere pakket die mooier ogen.

Mvg,
Paul.



Dat is heel goed om te horen maar

Andere pakketten ogen misschien mooier maar daar houd het meestal ook bij op ze kosten meer, hebben slechte ondersteuning en zijn meestal ingewikkelde

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  20:43:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ogen of niet.....ik vind het schitterend werken !! Mijn laptop leeft op wanneer ik Koploper start !! Wat je ook koopt...er zullen altijd wel wensen blijven. Ook die ene zin verontruste mij maar je hebt het alweer goed gemaakt las ik Paul.

Koploper blijft......tuurlijk !!!!

Groetjes Seb
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina