Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 245 / Bezoekers Vandaag: 4859
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 519
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ESU Roco TEE Geluid automatisch aan/uit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JackvdW

Netherlands
337 berichten

Geplaatst - 16 jun 2009 :  18:50:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Ik probeer al 2 dagen om het geluid van mijn Roco TEE door koploper te laten in en weer uitschakelen maar het wil niet lukken.
Ik heb de F1 uitgebreid ingevuld volgens de handleiding zodat hij bij "Wil weer gaan rijden" de F1 aan moet zetten en bij "Ariveert in blok en stopt" na 20 seconden weer uit. Het aanzetten gaat goed maar weer uit doet hij niet. Uit wil alleen met de functie (activeer)in het rijwindow. Wat zie ik over het hoofd.

Groeten Jack.

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  14:24:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack,

In het locomotiefvenster heb ik,voor F1 een funtie Motor aangemaakt Gedrag: uitgebreid.
En functie aansturen en geluidsfuctie aangevinkt.
Zo heb ik dat voor alle F functies aangemaakt.
Dan heb ik in functies uitgebreid, een reageer op blok richting aan gemaakt.
Dit is het startblok en aankomstblok van de TEE.
Daar heb ik aangegeven: Gaat weer rijden (gewenst) aan.
en Gestopt: uit na 12 sec.
Later heb ik in een stationsblok ook aan gegeven dat de compressor aan en ook weer uit moet. Ook dat werkt.

Het is wel belangrijk dat de de geluidsfuncties ook als geluid worden aangevinkt.
Op mijn baan gebeurde het dat de compressor gewoon doorliep, en het geluid uitzette met de bewuste button.
(Soms ben je het geluid helemaal zat!)

Mvg Ab Boezerooij


Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  18:17:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ab,

Ik heb het gedeeltelijk werkend. Ik heb het zo ingevuld als je aangaf en dat was niet zoveel anders als ik zelf had gedaan, alleen het toevoegen had ik niet gedaan omdat er al "in ieder blok" stond. Dus eerst met Blok 1 getest (is station) en dat werkte, die gegevens toen ingevuld bij ieder blok en het werkt. Ik test altijd door een volgend blok handmatig bezet te geven maar dan gaat de motor dus NIET uit. Als alleen de TEE rijd en koploper zet hem ergens stil gaat de motor netjes uit. Ik heb van de andere STOP opties in het lijstje ook al een paar geprobeerd maar het handmatig bezet melden van een volgend blok zet dan na de stop niet de motor uit. We puzzelen door, het eertse resultaat is er. Bedankt.

Groet Jack.

Bewerkt door JackvdW op 17 jun 2009 18:19:00
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina