Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 369 / Bezoekers Vandaag: 6447
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 uitsluiten inrijden van een blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 13 jun 2009 :  23:08:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ik heb een verandering in mijn baan aangebracht en nu loopt er nog al wat dinngen mis .
Blok 36 daar heb ik een containerlosplaats van gemaakt waar alleen een trein inmag via de vaste route alle andere treinen moeten dit blok negeren ,waarschijnlijk gebruikersfout maar in aanvullende blokgegevens aangevinkt dat het alleen voor treinen met bestemmig toegangkelijk is.kiest de loc wel de goede rijrichting blok 7 dan stopt hij in blok 11 en wijgerd verder te gaan het blok begint dan te knipperen en de loc gaat op handbediening maar geeft niet aan wat er fout is
Wie kan me vast een beetje verder helpen
Alvast bedankt,

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
93,06 KBKees Kocken zie evt.bijage


020552

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  08:08:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt een variabele route "pendelroute 2" die geldt voor alle treinen en waarin je blok 12 uitsluit. Er is na blok 11 dus geen mogelijkheid meer om verder te rijden. Dus je moet die variabele route aanpassen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  14:57:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo bedankt Huub dit is weer opgelost maar hoe krijg ik nu dat een trein alleen in blok 36 mag komen en de rest blok 36 negeerd
Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  15:48:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ik heb inmiddels alles angepast maar stuit nu op het volgende probleem hoe stel ik in dat een loc naar blok 36 rijd de de rest blok 36 negeerd en als een lok uit blok 36 komt en vervolgensnaar blok 2 rijd automatisch op handbediening gaat en niet verder gaat

Ik heb inmiddels een nieuwe back up

Vast bedankt
Kees kocken

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
92,25 KB

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  15:56:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

maak je weer een variabele route aan, met bv. als titel alleen bestemming voor containertreinen, hier geef je een blokverbod cq richtingverbod voor blok 36, voor alle treinen (selecteren) uitgezonderd de containertrein,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  17:19:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter nu word blok 36 genegeerd dat is ok maar waar maak ik nu die uitzondering voor de containerloc en waarom gaat die in blok 1 niet verder als hij blok 36 heeft gehad
Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  18:48:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

vermoedelijk doel je op blok 2 ipv blok 1, als je klikt op onderhouden blokken op blok 2, en dan op het tabblad uit blok 36, dan staat er geen vinkje dat de trein verder mag rijden naar blok 4. De trein zal dus in blok 2 stoppen, en in het overzicht locomotieven zal staan dat de trein handmatig moet rijden. Zet je nu echter een vinkje in de eigenschappen van blok 2, dat een trein komend vanuit blok 36 via blok 2 naar blok 4 zal rijden dan is dat probleem opgelost,

met viendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  20:48:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter gelukt het zijn de klein dingen die over het hoofd ziet alles rijd weer aleen waar selecteer ik de loc die wel blok 36 in mag , je zegt treinen selecteren uitgezonderd containerloc hoe doe ik dat

Alvast bedankt Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  21:41:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

misschien het makkelijkste om dit te doen via treintypen bij variabele routes

Werkwijze
Vink in de variabele routes blokverbod 36 aan dat dit geldt voor treintypen.
Kopieer in onderhouden treintypen met ++ goederentreinen in het nieuwe treintype contrainertreinen, je hoeft alleen de tekst aan te passen.
Vink in onderhouden treintypen, bij ieder treintype, uitgezonderd de containertreinen, in het tabblad treinroutes aan dat de variabele route (met het blokverbod) geldt voor dat treintypen.

En klaar is Kees,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 14 jun 2009 :  23:22:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter ik kan het aanvinken in onderhouden treintype niet vinden ,ik stuur nogmaals mijn baan mee en zou je zo vriendelijk willen zijn om te kijken wat ik mis
Kees Kocken

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
92,89 KB

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 jun 2009 :  00:10:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

je was er bijna,ik heb hem aangepast voor je, misschien moet je wel nog even je koploper versie updaten, voordat je deze kan laden.

Het vinkje moest gezet worden bij onderhouden treintypen, 2e tabblad bovenin window treinroutes, en dan bij ieder treintype behalve de containertrein,

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 2009614232218.bck
92,91 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 15 jun 2009 :  01:43:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter Perfect hartelijk dank vandaag meer geleerd dan gisteren bij de cursus koploper was zeer leuk maar voor mij net iets te makkelijk hoop op de vervolgcursus wat meer in de rijeigenschappen te leren nogmaals bedankt
Met vriendelijke groet.
Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina