Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 88 / Bezoekers Vandaag: 2892
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 geluid na 6 sec 2 sec aan....?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Markos

Netherlands
83 berichten

Geplaatst - 22 mrt 2009 :  15:05:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
het uitgebreid aansturen van geluiden lukt met niet altijd...
hoe kan ik mijn conducteur 2 seconden laten fluiten 6 seconden na het "gaat weer rijden (werkelijk)" signaal??

met toggle blijft hij fluiten totdat hij helemaal blauw begint aan te lopen

alvast bedankt voor de gouden tip!~

Marco


Bewerkt door Markos op 22 mrt 2009 15:09:24

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2009 :  22:39:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Rare conducteur heb jij! Je bedoelt waarschijnlijk Gaat weer rijden, gewenst. Dan staat de loc namelijk nog een paar seconden stil. Pak een geluid van twee seconden, zet er zes seconden niks voor in een geluidsbewerkingsprogramma en je hebt het pragmatisch opgelost.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  00:34:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Tom,


ik heb hem nu op 2 seconden aan bij gaat weer rijden werkelijk staan, zodat hij ook weer uit gaat....

iid bij 6 seconden zal ik de opdracht moeten verhuizen naar " gewenst" ;-)

Ook hier was eigenlijk mijn vraag hoe ik dat zou doen met in de lok ingebakken geluid, en niet aangestuurd vanuit de computer...

groeten

Marco

Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1908 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  10:05:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt bij de functies in onderhouden locomotieven een vervolgfunctie starten met een vertraging van x seconde.
Wat zou moeten werken is dat je koploper wijs maakt dat de loc een functie heeft, die in werkelijkheid niet bestaat. Als vervolgfunctie kun je dan de conducteursfluit definiëren met een vertraging van 6 seconde.
Als je die 'nep'functie nu laat starten, gebeurt er eerst 6 seconden niets (de decoder herkent de opdracht immers niet) en dan gaat de conducteur fluiten.
Voorwaarde is dus wel dat die nepfunctie echt niets doet in de decoder.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  11:26:38  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hubertus

Je kunt bij de functies in onderhouden locomotieven een vervolgfunctie starten met een vertraging van x seconde.
Wat zou moeten werken is dat je koploper wijs maakt dat de loc een functie heeft, die in werkelijkheid niet bestaat. Als vervolgfunctie kun je dan de conducteursfluit definiëren met een vertraging van 6 seconde.
Als je die 'nep'functie nu laat starten, gebeurt er eerst 6 seconden niets (de decoder herkent de opdracht immers niet) en dan gaat de conducteur fluiten.
Voorwaarde is dus wel dat die nepfunctie echt niets doet in de decoder.


Hub,

Die gedachte had ik ook omdat het haast niet anders kan. Een nepfunctie aanmaken (In mijn geval een functie op F2 die er niet is) leverde niet het resultaat op dat ik wilde. Wel het aanzetten van een lampje boven het drijfwerk van een loc na zes seconden. Koploper kan moeilijk weten dat een functie er niet is, dus hij zou hem aan kunnen zetten. Uitzetten van de eerste functie zou je dan niet moeten vergeten er zijn ook duurfuncties zoals bovengenoemde verlichting van het drijfwerk.
Met externe geluiden heb je wel meer mogelijkheden en variatie natuurlijk.

Huub



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1908 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  11:53:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Even voor de volledigheid wat de bedoeling is en hoe je eea instelt (en hoe het bij mij in ieder geval werkt).
Je hebt twee functies: F7 is de nepfunctie, F8 de conducteursfluit.
F7 definieer je als uitgebreide functie met als vervolgfunctie na 6 sec F8.
F8 definieer je als 'rijwindow (knop)' met een bekrachtigingstijd van 2 sec.
In het tabblad functies uitgebreid geef je voor F7 aan in welke gevallen de conducteur na 6 sec moet fluiten. Daar kun je gewoon 'x sec aan' kiezen. De waarde van x zou niet uit mogen maken, omdat er verder toch niets gebeurt.

Hoop dat het zo duidelijk is.


Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  17:44:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Huub,

bedankt voor je nieuwe insteek van het "probleem"
Ik ga het binnenkort eens testen en laat het even weten....

groeten

marco

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina