Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 88 / Bezoekers Vandaag: 5262
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Geen communicatie koploper>Ecos: tips
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

johanerik

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 14 mrt 2009 :  16:45:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Als praktisch vervolg op mijn inzending "Geen communicatie koploper>Ecos" heb ik nog een paar tips voor nieuwe gebruikers van koploper in combinatie met de Ecos.
1.Check eerst de versie van de software van de Ecos. Versie 1.0.1 werkt niet met koploper, versie 1.1.3 wel. Je kunt versies v.a. 1.0.1 gelijk updaten naar 1.1.3 en dus tussentijdse versies overslaan. Je kunt de updates downloaden bij esu.com, je moet je daar wel registreren (nummer van je Ecos noodzakelijk).
2.De gedownloade map moet je uitpakken (unzip).(De Nederlandstalige handleiding van de Belgische importeur is hier onduidelijk over; men spreekt van het uitpakken door de Ecos)
Het bestand dat naar de Ecos moet worden gezonden heet "ECos_update_1-1-3.bci"
Maak wel eerst een backup van de Ecos-instellingen, bij mij waren na het upgraden alle locomotiefgegevens weg! De update gaf verder geen problemen
3.Om de verbinding koploper-Ecos te laten werken moet je eerst de PC starten en als deze klaar voor gebruik is de Ecos. Andersom is er geen communicatie, niet via de browser en niet via koploper. (Ik werk met een LAN verbinding via een kabel).
Overigens vind ik het nogal slordig van de ESU-importeur dat de Nederlandse handleiding die je kunt downloaden op het moment dat versie 1.1.3 van kracht is exact gelijk is aan die van versie 1.0.1!
Zelfs het webadres van ESU Ulm is nier meer juist. Dat kan beter Train Service Danckaert!
.


Han Goudswaard
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina