Ik vreesde het ergste. Door een herschikking in mijn stationwisselstraten wou ik mijn bloknummers terug "funktioneel" herschikken...
Ik hernoemde bepaalde blokken en koploper veranderde netjes alle plaatsen waar dit bloknummer in voorkwam.. Tot nog toe geen enkele "storing" gezien in het functioneren..
zelf heb ik deze optie ook na een flinke verbouwing van mijn treinbaan gebruikt (70% van alle rails vervangen, met diverse aanpassingen blokken en wisselstraten). Ook in de diverse speciale groepen zoals variabele en vaste routes werden de veranderingen netjes meegenomen.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Waarom vrezen gebruikers toch altijd software? Als dit al in het ontwerp goed wordt gedaan, is over zulke zaken nagedacht.
Het nummertje wat jij opgeeft, daar doet Koploper verder helemaal niets mee, behalve het tonen als er iets met dat blok getoond moet worden. Het echte ID waar Koploper zaken mee doet is uniek en voor een gebruiker gelukkig niet te onderhouden. Daarom is ook: weggooien van een blok met nummer 13 en weer het aanmaken van een blok met nummer 13 voor Koploper een ander blok!