Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 326 / Bezoekers Vandaag: 4455
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Twincenter i.c.m. booster en wisseldecoder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronnie

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 21 mrt 2008 :  13:16:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn baan op te bouwen. Alles wat ik aansluit zoals wisseldecoders van Littfinski dcc test ik m.b.v. het twincenter en het werkt allemaal.
Met de wisseldecoders ben ik begonnen bij decoder 1 enz, enz,.
Aangezien ik met een behoorlijk aantal treinen ga rijden heb ik twee boosters van Lussi electronics besteld. In elkaar gezet, in het twincenter speciale optie 901 op 3 gezet anders krijg je een foutmelding en de boosters werken. De treinen rijden ook weer.
Nu doet zich het volgende voor. Mijn wisseldecoders reageren niet meer. Als ik op nummer 1 druk wordt er geen wissel meer gezet. Als ik de decoder opnieuw probeer te programmeren m.b.v. het schakelaartje op de decoder reageert hij ook niet.
Haal ik de boosters eraf en zet de speciale optie weer terug dan werken de wissels wel weer.
Wat moet ik nog doen of wat ben ik vergeten. Wie kan mij helpen?

Ronnie

Ronnie

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 02 apr 2008 :  19:46:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Na lang experimenteren ben ik erachter gekomen wat het probleem is. Zolang de optie 901 op 1 staat, maakt het niet uit hoe de "datadraden" (aansluitklemmen K1 op wisseldecoder) aangesloten zijn.
Zodra je de optie 901 op 3 zet voor de boosters maakt het wel degelijk uit hoe je de "datadraden" op de wisseldecoder aansluit. Het werkt dan nog maar op 1 manier.

Ronnie
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina