Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 248 / Bezoekers Vandaag: 5137
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Remmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Cees Brocaar

Netherlands
269 berichten

Geplaatst - 27 jul 2006 :  14:14:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Ik heb een kort kopspoor met twee melders (remmelder en stopmelder) Kan ik voor dit kopspoor als remmelder de laatste melder van het vorrige blok gebruiken. Gaat dit technisch goed? Ik kan het helaas zelf nu nog niet testen.

Cees Brocaar

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 27 jul 2006 :  15:38:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Als dat de stop melder is van het vorige blok dan is het antwoord NEE

melder kunnen geen dubbelle functies hebben

M.v.G

Erik.

Bewerkt door balthazor op 27 jul 2006 15:39:00
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 27 jul 2006 :  16:14:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Erik,
Ook niet als dit een wisselstraatmelder is?

M.vr.gr.

Cees
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 27 jul 2006 :  16:26:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Als het alleen meld of de wisselstraat bezet is of niet dan moet het denk ik wel kunnen maar niet als het onderdeel maakt van een blok

Erik.



M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2006 :  16:34:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cees,

Als die melder dus niet zit op in de het vorige blok en dus na de stopmelder komt van het blok, dan is het mogelijk.
Echter uit jouw eerste omschrijving maak ik dit niet 1,2,3 op.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 27 jul 2006 :  16:41:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Het is inderdaad zo dat tussen het betreffende kopspoor en het vorrige blok een wisselstraat zit met twee meldpunten.
Ik begrijp hier dus uit dat dit in deze situatie dus mogelijk moet zijn.

Dank voor jullie reactie.

M.vr. gr.

Cees
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 28 jul 2006 :  09:57:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
1. waarom heeft jouw wisselstraat 2 bezet melders
2. niet als die 2 bezet melders als rem en stop melder gedefineerd zijn en dus een blok vormen




M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jul 2006 :  16:31:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Ook kan een normale wisselstraat uit meer bezetmelders bestaan. Hoeft dus niet perse een blok te zijn. Dit gebruik je als door de wisselstraat meerdere treinen tegelijk moeten rijden. Zal dus niet heel veel voorkomen, maar bij grotere stations niet ondenkbaar.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  09:42:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Erik en Paul,

Een wat late reactie op jullie antwoorden, ik ben even afwezig geweest.De reden van deze twee melders is wat Paul stelde, nu kan de wisselstraat door meerdere treinen tegelijkertijd bereden worden.
Ik heb de suggestie nog niet uit getest (dus remmelder in de wisselstraat) maar laat dit weten als dit werkt.

Dank voor jullij bijdrage.

M.v.gr.

Cees
Lenz,tweerail.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina