Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 144 / Bezoekers Vandaag: 8393
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rijden met locmuis
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 31 aug 2007 :  15:26:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste,

Met koploper kan je automatisch rijden, vaste route, volgens tijd en waarschijnlijk nog een paar. Nu als ik volledig automatisch rij via de PC, kan ik dan handmatig (met een locmaus bijvoorbeeld) met een trein gaan rijden. Weet koploper dan dat er een trein (en welke en naar waar) aan het rijden is. Dan zal de volledige baan nartuurlijk gedectecteerd moeten zijn.

Kan Dit?

MvG

Dave

rosbender

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 31 aug 2007 :  21:48:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan door rechts te klikken op de BLOKBOXEN de blokken -HANDMATIG GEBLOKKEERD-zetten en KOPLOPER zal hier geen treinen over laten rijden. Als je klaar bent met HANDMATIG rijden geef je de blokken weer vrij.

Succes met uitproberen,,,,Gr Wullem
Ga naar bovenaan de pagina

René

47 Posts

Geplaatst - 02 sep 2007 :  08:44:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van René  Reageer met citaat
Als je handmatig rijdt met een lokmaus of de regelaars op je digitale centrale wordt de trein/loc niet gevolgd. Je ziet wel dat het blok bezet is maar het treinnummer blijft in het begingblok staan.


Groeten,

René Wolf
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 08 sep 2007 :  15:34:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste,

Maar mijn automatisch rijden van de andere loc's gaat gewoon door. Met andere woorden ze zoeken een weg om voorbij mij te komen.

MvG

Dave
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 09 sep 2007 :  10:32:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Dave,

Koploper weet niet dat je handmatig rijdt. Het enige dat Koploper weet is dat er een of meerdere blokken bezet zijn. Bij automatisch rijden wordt hier rekening mee gehouden en wordt er gekeken of er een alternatieve route is.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina