Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 160 / Bezoekers Vandaag: 8653
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissel kwijt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 10 aug 2007 :  16:26:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

dankzij de regen weer eens op de treinenkamer bezig geweest. Leuk geexperimenteerd, maar plots ondervond ik dat er ergens iets fout zat. Na veel zoeken bleek dat wissel 20 niet meer reageerde. Maar nu komt het...In het test programma werkt het prima, maar in het baanoverzicht niet. Als ik manueel wissel 18, 19 21 etc klik, dan werken die en gaan ze om, alleen wissel 20 niet. Ik heb geprobeerd om de wissel te wissen en terug te tekenen, niks en ook zie ik grafisch de wissel niet omgaan op baanoverzicht. Als ik er op ga staan, dan krijg ik het popup dat het wissel 20 is op een marklin wisseldecoder, maar verder kan ik er niks mee.
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. De decoder is ok, de spoel ook (weet ik dankzij testprogramma) alleen tijdens het rijden weigert hij alle medewerking

mvg

Dirk

n/a

196 Posts

Geplaatst - 10 aug 2007 :  21:40:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Als je in je baanoverzicht (niet ontwerp) met je muis op de wissel gaat staan komt er een handje.
Door nu op de rechtermuis knop te drukken zie je de tekst bezet en defect.
Voor beide moet geen vinkje staan. (normaal gesproken)

Groet,
Rob

Edits Booster, MRDirect, Koploper, HO, 2 rail.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 10 aug 2007 :  22:10:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Dat had ik ook al gedaan, en er was nergens iets aangevinkt. Ik heb geprobeerd om die weg te doen, en dat lukte ook niet. Tot tijdens het avondeten...toen ging er een lichtje branden. Bij het tekenen van het baanplan heb ik verschillende tabbladen gebruikt. Omdat ik het schaduwstation in detail wilde, heb ik daar dus getekend en de wissels ook zichtbaar gemaakt op het overzichtsblad. Vandaar dat ik in het overzichtsplan de wissel niet kon wissen. Ik heb ook alle loks verwijdert en toen had ik weer de wissel. Waarom hij weg was weet ik niet, maar nu werkt het weer.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina