Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 85 / Bezoekers Vandaag: 1008
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 287
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 s88 via centrale met lenz protocol
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hardy

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 04 jun 2007 :  19:40:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo !

Eindelijk ben ik zover om met koploper te gaan proefdraaien op mijn zelfgebouwde centrale van Paco's website (DCC-Gen v.2D) . Download Attachment: DCC_Gen_manual_v2D-ENG.pdf 205,64 KB
Deze centrale werkt geheel volgens het lenz protocol.
Dus heb ik dit in koploper toegewezen.
Wanneer ik nu het testprogramma draai dan werkt alles zoals het hoort, alleen de s88 bezetmelder met stroomdetectie wordt niet gezien.
Als ik in het programma "communicatie lenz" naar de meldingen kijk, dan zie ik hier wel de diverse veranderingen die plaatsvinden in de bezetmeldingen.
is dit normaal? of gaat er toch iets fout in het protocol, want ik heb tot nu toe nog niet automatisch op mij proefbaantje kunnen rijden, omdat de bezetmelders niet gezien worden, maar misschien maak ik nog ergens een andere fout bij het instellen.
De S88 module wordt overigens wel gezien in het testprogramma in combinatie met de I.B.

Groeten hardy

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 04 jun 2007 :  20:05:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hardy,

Lenz ondersteunt geen S88, volgens mij zal het dan ook niet werken.

De S88 kan je wel aan de HSI van LDT hangen en dan samen met Lenz laten werken, Koploper ondersteunt beide tegelijker tijd.



Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 jun 2007 :  20:11:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hardy,

Als het geheel volgens het Lenz protocol werkt zoals jij zegt, dan is alleen het instellen van Lenz. In het Lenz protocol zit niets van S88. Ik neem aan dat de centrale dit moet vertalen in voor het Lenz protocol begrijpelijke commando's.

Hou jij er wel rekening mee dat er een verschoven nummering inzit. Ik ga met Koploper uit van de nummering die op de handregelaar van Lenz ingegeven moet worden. Het nummer wat Lenz zelf gebruikt als adres is bij mijn weten 1 lager.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 04 jun 2007 :  22:43:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Op de site van PACO staat het volgende:
quote:
Connect to the computer with a serial port at 9600 baud (Lenz v.3 protocol). I've tested with the programs Railroad & Co, Koploper and Windigipet for model railroad control and with DecoderPro and TrainProgrammer for programming and reading CV.
Als je dit zo leest zou het betekenen dat deze centrale met Koploper aan te sturen is.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

hardy

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 05 jun 2007 :  13:20:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo !

Ik ben er inmiddels uit, gewooon een programmeer fout.
Omdat er in het test programma geen melder zichtbaar was, ging ik er vanuit dat er iets niet goed werkte.
Ik had de s88 module op adres 1 gezet omdat dit ook zo in het testprogramma gebeurd, maar hier moet ik op adres 65 beginnen.
Nu werkt het goed.
Overigens, deze centale is voor de doe het zelver, een erg leuk en vooral goedkoop alternatief voor de IB voor als je alleen DCC rijd en geen loconet gebruikt.

Bedankt nog voor de reacties.

Groeten Hardy
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina