Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 10 / Bezoekers Vandaag: 10
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 10
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraten blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

emanje

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 20 mei 2007 :  17:34:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Nu moet ik gaan beslissen hoe ik de wisselstraten ga aansluiten.
Ik heb aan beide uiteinden van het station vrij uitgebreide wisselstraten. Er kunnen gelijktijdig 3 treinen in en/of uitrijden zonder dat ze op elkaar hoeven te wachten. Ik wil graag dat ook koploper dit gaat doen zodat er gelijktijdig treinen het station verlaten / binnekomen.

Eerst wilde ik de wisselstraten rechtstreeks aansluiten op de booster of er één blok van maken middels één bezetmelder (hier wordt dus niet gestopt), maar ik twijfel eraan of dit goed gaat komen met de verschillende treinen die gelijktijdig gebruik gaan maken van de wisselstraat.

Nu heb ik zelf logisch proberen na te denken en mijn oplossing is de wisselstraat in 3 blokken (trajecten) te verdelen zodat Koploper deze blokken kan reserveren en er dus gelijktijdig treinen over de wisselstraat kunnen.

Ik twijfel wat ik moet doen, belangrijkste is dat ik dus meerdere treinen gelijktijdig over de wisselstraat kan laten rijden zonder botsingen.

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet,
Enrico

Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.3

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 20 mei 2007 :  20:24:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Enrico,

Wisselstraten zijn geen blokken.

Wissels in wisselstraten mag je van een bezetmelder voorzien maar is niet noodzakelijk, alleen als je ze vervroegd vrij wil geven.

Een trein rijdt van een blok naar een ander blok via een wisselstraat, Koploper weet dan welke wissels er gepasseerd worden, zodat een andere trein ook over de wisselstraat kan rijden zolang het maar niet dezelfde wissel is, maar dat houdt Koploper zelf bij.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina