Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 8333
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 261
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Tekenen van spoorverloop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

Netherlands
199 berichten

Geplaatst - 23 jun 2026 :  11:14:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Heel lang geleden heb ik K, in mijn H0 baan gebruikt.
Nu wil ik opnieuw K. gaan gebruiken.maar mijn ogen hebben moeite met het neerzetten van de lijntjes,het puntje van een lijn stukje kan ik met de muis bijna niet te pakken krijgen om mee te gaan slepen.
Kan ik dat puntje niet wat groter maken zodat ik hem makkelijker pakken kan?
Gr, Peter

Heb baan volgens NS voorbeeld in schaal 0 met zelfbouw eloks en stoom loks

phdirk

Netherlands
2686 Posts

Geplaatst - 23 jun 2026 :  20:33:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Helaas, maar hier loop je tegen de beperkingen en leeftijd van Koploper op. Het is een bekend probleem bij Koploper. Raak schieten bij "Het Gouden Schot" met Kees Schilperoord was makkelijker.
Het scherm is niet schaalbaar, zoals bij andere (nieuwere) programma's.

Wellicht kun je nog iets doen met de schermresolutie van je beeldscherm. Ik heb dat zelf nog niet goed uitgeprobeerd, maar zie wel verschillen in verschillende computers, waarbij de beeldschermen verschillende resoluties hebben.


Met beste groeten
Dirk bj1953
HO=TC/IBII
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
617 Posts

Geplaatst - 23 jun 2026 :  21:06:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter.

Als je een schets heb van je baan wil ik wel eens kijken of ik het voor je kan tekenen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina