Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 140 / Bezoekers Vandaag: 9362
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 327
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Seinen via OC32/NG krijgen verkeerd adres
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Ton Ebbers

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 17 mei 2026 :  19:44:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedendag,
Ik werk met Koploper (Roco Multimaus) en twee OC32's. De eerste oud model, de tweede een OC32/NG.
De situatie is als volgt:
1. Beide OC32's zijn parallel aangesloten op de U485. Daarom beide de terminator geactiveerd, evenals die op de u485.
2. De eerste (oude) OC32 bedient alle wissels. D.m.v. Servo's, dus weerstandsbankjes gemonteerd.
3. De tweede (OC32/NG) moet de seinen gaan bedienen.
Daarvoor heb ik de bijgeleverde Sincdrivers TBD62083 gemonteerd. Ik werk voorlopig met Nederlandse dwergseinen: de + van de drie ledjes aan de plus van de OC32/NG, de drie minnen aan pin 1, 2 en 3.
OC32Devices NL 20130305.def Gedownload, en geladen in de OC32/NG.
4. Omdat ik de tweede OC32/NG gebruik, heb ik op het tabblad GENERAL Bij DCC Basic addr 9 gegeven, wat output 33..64 oplevert.
5. Vervolgens deze driver naar pin 1=pin 33 geschreven.
Na alles naar de OC32/NG geschreven te hebben ook getest met de testknop: keurig Rood, groen, geel en knipperend geel op pin 33. Alles goed, denk je dan.

Helaas: als ik in Koploper de OC32 aanstuur denkt Koploper dat ik op pin 1 moet zijn. Als ik Pin 1 bedien wordt keurig het sein bediend. En ook wissel 1.... Pin 33 doet Koploper niets op.

Waar zit ik fout?!?!?!

P.S. Ik post dit bericht hier en ook op het Dinamousersforum, omdat ik niet weet waar ik de fout moet zoeken: In de OC32 of in Koploper

Ben

Netherlands
1011 Posts

Geplaatst - 18 mei 2026 :  13:55:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat je het modulenummer vergeten bent in te stellen met de dipswitches op de tweede OC32. Beide OC32 luisteren nu allebei naar de adressen 1 t/m 32.

Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1158 Posts

Geplaatst - 18 mei 2026 :  15:30:59  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
1. Beide OC32's zijn parallel aangesloten op de U485. Daarom beide de terminator geactiveerd, evenals die op de u485.

Je moet de RS485 alleen aan het begin en einde afsluiten met een terminator.
Dus alleen op de U485 en de LAATSTE OC32.
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina