| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
WouterL
Netherlands
98 berichten |
Geplaatst - 05 mei 2026 : 18:59:40
|
Beste kenners, Ik heb dit onderwerp in het forum bestudeerd. Mijn vraag lijkt simpel. Omdat de treinen in een bepaald blok na de bezetmelder nog 10 cm moeten doorrijden, is het vrijgeven bij het bereiken van de bezetmelder net te vroeg. Ik kan de bezetmelder niet meer verplaatsen. Kan ik het vrijgeven in dit specifieke blok iets later zetten (bijvoorbeeld 4 seconde) zonder meteen overal vertraging op te leggen? Groet, Wouter
Märklin, k-rails, Koploper, Raptor, Edits, Littfinski: een nieuwe baan, 80-proof! Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=16137.0 |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1167 Posts |
Geplaatst - 05 mei 2026 : 21:32:02
|
Wouter, Waar heb je aangegeven dan de treinen 10 cm. moeten doorrijden?
Dit kan bij aanvullende blokgegevens of bij de blokgegevens zelf waar je ook doorrijden kan invoeren.
Doe je het bij de blokgegevens (niet de aanvullende) dan kan je de wissels en blokken ook vrijgeven op die 10 cm. bij te verwachte bezetmelders.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
Bewerkt door Wim Romijn op 05 mei 2026 21:34:34 |
 |
|
|
JackvdW
Netherlands
383 Posts |
Geplaatst - 05 mei 2026 : 23:40:53
|
Hallo,
Het is handig om bij de oplossing van Wim even te vermelden dat dan de settings voor "Virtuele melders" actief moeten zijn.
Dat is: de "Uitgebreide mogelijkheden" inschakelen.
Instellingen per database: Tabblad Algemeen 1. In het rechter rijtje.
Dan de mogelijkheid voor virtuele melders aan zetten.
Instellingen per database: Tabblad Algemeen 3. Vak "Onderhouden blokken".
Daar beide vinkjes aanzetten.
Nu kun je bij "Onderhouden blokken" als laatste melder (Rijden) een lengte of tijd invoeren als "Stopmelder" en in die kolom ook het vinkje zetten betreffende vrijgeven van het vorig blok en dus hiermee ook de wisselstraat.
Succes,
Groet Jack. |
Bewerkt door JackvdW op 05 mei 2026 23:44:37 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|
|
|