Zelf ken ik Iris van Uhlenbrock niet. In koploper zelf zal dat niet lukken. Maar ik heb wel onderstaande info gevonden op de site van Modelspoor gigant. De intellibox werkt van zijn kant wel met koploper.
Gebruikt u al de Intellibox IR (artikel 65050) of de Intellibox II dan is uw centrale al voorzien van een IRIS infrarood ontvanger. Om met het systeem aan de slag te gaan heeft u dan enkel nog maar de IRIS-afstandsbediening nodig. Voor de Intellibox met artikelnummer 650 of 65000 heeft u een externe IRIS ontvanger nodig. Heeft u, of bent u van plan om de Intellibox Basic aan te schaffen dan is het helaas niet mogelijk om deze uit te breiden met een IRIS-ontvanger.
Ik heb de iris ook niet, maar kan niet bedenken waarom die niet als handregelaar in Koploper gedefinieerd zou kunnen worden.
Blijkens de handleiding kies je ook met de iris een locadres, net als bij andere handregelaars. Dus selecteer op de iris een willekeurig locadres dat niet in gebruik is bij een loc op je baan. En maak in koploper een handregelaar aan, type 'digitaal systeem' met dat adres. Zou moeten werken, lijkt mij. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een centrale hebt, die met de iris om kan gaan.