Goedendag, In de handleiding heb ik gezocht naar de mogelijkheid om op een specifieke plek op de baan een locomotief een geluid te laten maken. Ik wil het geluid van piepende draaistellen aanzetten in de bocht Het lukt me wel voor een heel blok maar niet voor een specifieke bocht in een blok. In uitgebreide functies (van onderhouden locomotieven) vind ik alleen maar blokken om uit te kiezen. Wil ik misschien iets wat niet kan (en moet ik van de bocht een eigen blok maken)? Ik ben N-rijder en bestuur mijn baantje met Dinamo. Maarten
Ik denk dat je met logische en speciale acties wel wat kunt doen. Bijvoorbeeld via het actief worden van een bezetmelder een speciale actie starten, die met een bepaalde vertraging op het juiste moment het bochtpiepen aanzet en daarna weer uit.
Dag Dirk, Dank voor je tip. Maar ik kan niet vinden hoe ik via een speciale actie een functieknop van een lokje kan activeren. Ik heb het nu ten dele opgelost met "functie uitgebreid - verlaat blok. Dat werkt wel bij de eerste bocht want dat is het begin van het volgende blok. Maar de tweede bocht ligt in hetzelfde blok aan het eind en ik zie nog niet ik daar het geluid kan starten.