Auteur |
Onderwerp  |
|
Raoul
Belgium
118 berichten |
Geplaatst - 29 aug 2025 : 15:45:33
|
Beste Koplopers,
Trein A rijdt volledig automatisch zijn rondjes op de baan. Geen vaste routes en geen variabele routes. Enkel de doodlopende sporen worden uitgesloten. Is er een methode om een tweede trein B exact dezelfde route te laten volgen? Trein A komt dus aan in blok X en dat moet het bestemmingsblok voor trein B worden ... enz.
Vriendelijke groeten, Raoul |
|
P de Reede
Netherlands
279 Posts |
Geplaatst - 29 aug 2025 : 17:23:52
|
Haalo Raoul,
Zet je data base op het forum. Dan kunnen we er naar kijken.
M.vgr Piet |
 |
|
Raoul
Belgium
118 Posts |
Geplaatst - 29 aug 2025 : 19:15:29
|
Dag Piet,
Volgens mij is het een algemene vraag en de oplossing kan volgens mij op elke baan gebruikt worden. Op een baantje met een ovaal met meerdere blokken en 1 inhaalspoor kan er met een mogelijke oplossing voor gezorgd worden dat bij gebruik van het inhaalspoor door trein A dit inhaalspoor ook bereden wordt door trein B. Hierbij dan mijn database.
Groetjes, Raoul
Download Attachment: Spiraalbaan-koploper-12-03-2025.zip 247,79 KB |
 |
|
phdirk
Netherlands
2636 Posts |
Geplaatst - 29 aug 2025 : 20:37:12
|
Hallo Raoul,
Of je twee treinen elkaar kunt laten volgen, heeft ook te maken met de complexiteit van de baan. Als een baan niet veel 'ontsnappings'-mogelijkheden heeft, zullen treinen snel dezelfde route gaan volgen en als je het handig aanpakt ook elk een eigen passeerspoor gebruiken. Dat gebeurt dan zonder ingewikkelde zaken in Koploper. Ik zie dat netjes gebeuren op mijn kleine tentoonstellingsbaan. Als de baan groter wordt met meer flexibiliteit, dan zal er meer moeten worden gestuurd met behulp van logische en speciale acties. Dat gebeurt bijvoorbeeld op mijn grote vaste baan.
Met beste groeten Dirk bj1953 HO=TC/IBII |
 |
|
hubertus
Netherlands
2069 Posts |
|
|
Onderwerp  |
|