Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 154 / Bezoekers Vandaag: 4969
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Testbaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Patrir

Belgium
54 berichten

Geplaatst - 10 mei 2007 :  11:10:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een testbaan aangelegd, gebruik een Viessmanndecoder 5233 met een TC. Wanneer er nu twee treinen rijden gaat er na enkele rondjes een trein stoppen, doch deze blijft staan daar het volgende blok niet vrijgegeven wordt (geen trein aanwezig).
Wanneer ik het testprogramma uitvoer zie ik dat er op een bepaald moment twee opeenvolgende bezetmelders van twee opeenvolgende blokken een voor een oplichten en enkele seconden (1à2) opgelicht blijven.
(In het baanoverzicht geeft dit twee opeenvolgende blokken welke blijvend blauw gekleurd zijn.)
Waarom wordt dit blok niet vrij gegeven?

Mvg,
Patrir

martinb

66 Posts

Geplaatst - 10 mei 2007 :  16:43:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Als ik het goed begrijp krijg je in het testprogramma een paar seconden dus een spontane bezetmelding op 2 melders, die gaan ook weer weg (ook weer spontaan), maar koploper houdt de blokken dan nog steeds bezet?

(even zeker weten dat ik de symptonen begrijp)
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 mei 2007 :  17:45:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrir,

je hebt last van terugmeldingen op de verkeerde plekken, de volgende blokken die blauw gekleurd zijn, bevat een terugmelder die reeds bezet is. Controleer je bezetmeldingen in onderhouden blokken.

Misschien is het handig om een backup van jouw bestand te posten, samen met een exacte omschrijving van het probleem, in welke blokken zich dit voordoet.

Je kan zelf controleren door met de rechter muisknop op het blauwe blok te klikken, welke bezetmeldingen hier gebruikt worden.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 11 mei 2007 :  08:04:12  Toon profiel  Reageer met citaat
In het testprogramma (1 rijdende trein, 4 blokken en 8 bezetmelders)
- bezetmelder 1 licht op, gaat uit (blok 1)
- bezetmelder 2 licht op, gaat uit (blok 1)
- bezetmelder 3 licht op, gaat uit (blok 2)
- bezetmelder 4 licht op (blok 2), bezetmelder 5 licht op (blok 3)
- bezetmelder 4 gaat uit (blok 2), bezetmelder 5 gaat uit (blok 3)
- bezetmelder 6 licht op, gaat uit (blok 3)
- bezetmelder 7 licht op, gaat uit (blok 4)
- bezetmelder 8 licht op, gaat uit (blok 4)
- koploper houdt blok 2 en 3 bezet.

Mvg,
Patrir
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 mei 2007 :  09:12:56  Toon profiel  Reageer met citaat
patrir,

Wil ook even je dabatabase uploaden? Dan kunnen we hopelijk iets meer zeggen, want zo lukt het mij zeker niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 11 mei 2007 :  12:10:11  Toon profiel  Reageer met citaat


Download Attachment: spoor1.bck
10,39 KB

Patrir
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 mei 2007 :  19:14:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrir,

Op zichzelf ziet het bestand er goed uit, echter vermoed ik dat er bezetmelders toch niet op de goede plaats liggen of dat je een trein via het parallelspoor (blok 5 door mij toegevoegd) laat rijden.

ik heb je database een klein beetje aangepast, en punten erin gezet waar in blok, kijk eens of deze punten gelijktijdig oplichten met de voorkant van de trein.

Essentieel is dat de bezetmelders in dezelfde volgorde oplichten als je trein rijdt, anders weet Koploper nooit meer waar de trein zich bevind,

Succes,

Walter

Download Attachment: 200751112830_spoor1.bck
11,88 KB

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 12 mei 2007 :  10:03:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen,

Een defecte isoleerlas (geen onderbreking, waardoor twee blokken bezet bleven))vervangen en het probleem is opgelost.
Allen bedankt voor de reacties.

Mvg,
Patrir
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina