Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 81 / Bezoekers Vandaag: 4772
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 762
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Koploper prachtig programma
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Petervw

Belgium
76 berichten

Geplaatst - 11 apr 2024 :  16:50:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allen,
Ik ben sedert jaren een vrij grote treinbaan aan het bouwen die nu zeer ver gevorderd is.
Vroeger stuurde ik alles analoog maar ben een paar jaar terug overgestapt op koploper. Met de meest dagelijkse zaken lukt het al vrij goed maar ik heb me ingeschreven op het forum omdat ik zeker en vast jullie hulp zal kunnen gebruiken in de verdere toekomst.
Reeds op voorhand bedankt hiervoor.
Ik had reeds veel last van spookmeldingen (zoals bij velen het geval is geweest heb ik gelezen) maar dat is nu blijkbaar (hopelijk):opgelost. Ik heb alle platte kabels van de s88 vervangen door netwerkkabels.
Tot horens.
Peter

Bonaza

Belgium
767 Posts

Geplaatst - 11 apr 2024 :  17:45:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Peter,

Welkom op het forum, waar mogelijk gaan we trachten je te helpen.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 11 apr 2024 :  21:19:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Welkom op het forum. Mooi dat we je als nieuw lid kunnen verwelkomen.

Het klopt inderdaad dat de UTP-kabels veel minder last hebben van storingen dan de platte kabels. Die laatste moeten niet veel langer zijn dan ongeveer 20 cm. UTP-kabels halen wel een meter of vier. Wil je nog langere lengtes overbruggen dan zou je kunnen overwegen om met Loconet bezetmelders te gaan werken. Dat systeem is nog stabieler, zeker als je er een versterker tussen zet. Achter elke Loconet bezetmelder kun je nog 15 S88 bezetmelders kwijt. Voor echt grote banen heb je dan veel bezetmelders tot je beschikking.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Petervw

Belgium
76 Posts

Geplaatst - 14 apr 2024 :  16:41:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de reacties. Ik heb momenteel geen valse bezetmeldingen meer. Zoals gezegd heb ik alle platte kabels van de s88 vervangen door UTP-kabels en adapters van Tams. De kabels zijn 2 meter lang. Ik heb 8 modules s88 Viessmann 5217. Bleek ook wel dat er een probleem was met de s88-bus van mijn oude Intellibox. Ik had eerst nog enkele sporadische valse bezetmeldingen maar bij een test met een andere (tweedehands oude) Intellibox was het probleem blijkbaar helemaal van de baan. Ik ga binnenkort overschakelen naar een Intellibox 2 neo. Hopelijk een goede keuze.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 14 apr 2024 :  16:56:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Ik ben wat centrales een echte Uhlenbrock-fan. Ik heb altijd het onechte kind TwinCenter op de baan gehad. Daar was is erg tevreden over, ook over de service van Uhlenbrock trouwens. Het TwinCenter begint naar mijn gevoel wat ouderdomsklachten te krijgen. Er staat nu een IBII achter die ik van een treinenvriend kon overnemen. Als die het ook niet meer doet, wordt het zeker een IBIINeo

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
767 Posts

Geplaatst - 14 apr 2024 :  17:28:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter en Dirk,

Ik ben ook volledig gewonnen voor de Uhlenbrock centrales. Ik rijdt reeds 10 jaar met een Intellibox Basic tot volle tevredenheid. Soms willen de snelheids regelaars wel eens haperen. Maar dan eens flink heen en weer draaien met de knoppen en alles werkt weer.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina