Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 96 / Bezoekers Vandaag: 112
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vraag over dynamische snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 10 jun 2023 :  20:43:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb een kort blok, blok 18, voordat de trein het station in rijdt, wanneer de trein in het station, blok 103, stopt, dan gaat deze snel remmen in blok 18, omdat het zo kort is. Dat ziet er niet uit.

Ik had het opgelost door met dynamische snelheid te gaan werken, maar dan doemt er weer een ander probleem op.

Ik had het zo ingesteld dat de trein al ging remmen in het blok ervoor, blok 16. Alleen door de dynamische snelheid van 60 kijkt koploper niet meer naar de remmelder, die op 200cm van de inrijmelder zit, maar remt meteen af wanneer het blok wordt binnen gereden waardoor het hele blok van bijna 400 cm langzaam wordt gereden.

Is daar een andere oplossing voor?

Merci

Ecos 2 met Koploper

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 10 jun 2023 :  20:53:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat er wat blokeigenschappen verkeerd staan. Normaal zou er niet afgeremd moeten worden in blok 18, als de trein pas in het station (blok 103) zou moeten stoppen. Kan je blok 18 niet gewoon een stopverbod geven, dan zal de trein pas netjes gaan stoppen als hij blok 103 inrijdt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 10 jun 2023 :  21:06:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Hij remt daar wel af, want de wisselstraat beperking is 60 km/h om het blok (103) in te rijden. Anders rijdt ie met 120 km/h het station in.

Ecos 2 met Koploper

Bewerkt door flyerman op 10 jun 2023 21:07:31
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 11 jun 2023 :  16:52:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zou hij in blok 103 ook met 60 km/uur moeten rijden en vervolgens gaan afremmen naar de minimumsnelheid, zodat hij netjes met de juiste snelheid (lager dan de minimumsnelheid) in de stopmelder arriveert en vervolgens netjes.
Ik zou ook hier de logging eens mee laten lopen en kijken welke opdrachten er naar de loks gestuurd worden.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 11 jun 2023 :  21:12:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Blok 103 werkt goed, daar remt het keurig. Het gaat puur om het korte blok. Blok Nr 18.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 12 jun 2023 :  11:43:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Probleem opgelost. Blok 18 er uit gehaald richting het station, en onderdeel gemaakt van de wisselstraat. Blok 18 nog wel vanuit het station te gebruiken.

Het werkt nu zo als ik het wil.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina