Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 244 / Bezoekers Vandaag: 5595
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Noodstop na afsluiten Ecos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 22 mei 2023 :  00:04:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb wat stoms gedaan. Er was iemand naar mijn baan komen kijken en ik wilde na afloop de boel afsluiten. Automatisch rijden uitgezet en gewacht tot alles stil stond. Omdat ik stond te praten heb ik niet opgelet en zette mijn ecos via de stopknop uit waardoor de melding noodstop in Koploper aankwam, omdat het spiegelei nog op groen stond.

Ik heb de Ecos weer aangezet maar Koploper kan geen contact meer maken met de Ecos, en het schermpje met de melding noodstop is verdwenen.

Ik kan in Koploper niets selecteren, spiegelei en de knoppen voor automatisch rijden etc zijn allemaal niet aan te klikken.

Wel staat er in het menu een vinkje voor noodstop (F9). Maar dat krijg ik niet weg.

Ik kan natuurlijk Koploper zo afsluiten maar dan moet ik na het opstarten alle verlichting instellingen van de locs etc weer opnieuw doen (crash protectie).

Is er een andere mogelijkheid om dit op te lossen?

Merci


Ecos 2 met Koploper

Ben

Netherlands
874 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  11:12:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat bedoel je met "verlichting instellingen", die zijn toch gedefinieerd bij onderhouden locomotieven?

Als crashprotectie actief was (instellingen database) kun je het crashprotectiebestand inlezen en meer is er niet om de boel te redden.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  11:53:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Chrash protectie is actief, maar wat ik bedoel is dat ik bij alle locs, rijtuigen, stuurstands en dubbeltractie alle verlichting weer moet aanzetten en juist instellen. Dat is Koploper compleet kwijt. Althans, de vorige keer toen mijn computer spontaan uit ging.

Is nogal wat werk, en daar heb ik geen zin in.

Ik kan met ALT TAB wel het schermpje met de noodstop naar voren halen, maar zodra ik de toetsen loslaat verdwijnt het weer, ik kan ook niet klikken op opheffen.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  11:57:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Nadat ik het vorige bericht had geschreven heb ik bij globale instelling het vinkje bij baanoverzicht op de voorgrond uitgevinkt, na op OK te drukken kreeg ik mijn spiegelei weer terug.

Kon dus weer communiceren met de ECOS.

Probleem opgelost.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  13:32:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat bij plotseling uitschakelen van Koploper wel eens wil gebeuren, is dat het meldingenvenster dan achter het Baanoverzicht zit. Dat meldingenvenster is dan niet te zien, omdat het Baanoverzicht altijd op de voorgrond staat. Als je het Baanoverzicht dan weghaalt of minimaliseert, dan is het meldingenvenster wel weer te benaderen en kan de zaak alsnog worden hersteld.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
874 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  13:35:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat geldt voor alle vensters, niet alleen voor het baanoverzicht: minimaliseren als er iets achter zit.
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 22 mei 2023 :  14:34:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
En dat minimaliseren werkte dus niet, daar kwam het niet mee tevoorschijn.

Alleen met ALT TAB zag ik het heel even, maar zoals beschreven kon ik er niets mee doen.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina