Auteur |
Onderwerp |
|
ChrisBurger
Netherlands
162 berichten |
Geplaatst - 09 jan 2023 : 10:58:31
|
Hallo,
In logische acties is er een invulscherm "Basis omschrijving". Ik heb de tekst "Blok @ " ingevuld en dan wordt er een tekst in Omschrijving ingevuld. Maar als ik de tekst in de "Basis omschrijving" weg laat functioneert de logische actie keurig.
Kan iemand mij vertellen wat het nut van deze regel is?
vr groet, Chris Burger
Download Attachment: LogischActie.jpg 48,93 KB
Märklin loks (DB), C-rails, CS1-reloaded (4.2.10), Koploper, Windows 10 |
|
Bonaza
Belgium
767 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2023 : 11:11:30
|
Hallo Chris,
Dit komt uit het grote koploper handboek.
Basis omschrijving Deze omschrijving is niet altijd in te geven. Als bij "wanneer waar" is gekozen voor een optie waarin een blok of een bezetmelder geselecteerd moet worden, is deze omschrijving in te geven. Als je dan een apenstaart (@) opneemt in de tekst, zal bij het opslaan de omschrijving worden gevuld met de basis omschrijving en de apenstaart wordt vervangen door de geselecteerde blokken of bezetmeldpunten.
Misschien helpt dit je verder.
grts
Marcel |
|
|
hubertus
Netherlands
1958 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2023 : 11:41:15
|
Het bespaart je wat werk als je meerdere gelijksoortige logische acties aanmaakt. Dan hoef je niet steeds de omschrijving aan te passen. Daarnaast het voordeel dat de omschrijving overeenkomt met de gekozen blokken in de voorwaarden. Als je daarin iets wijzigt, verandert de omschrijving mee. Op de werking van de logische actie heeft het geen invloed.
Groet, Huub |
|
|
ChrisBurger
Netherlands
162 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2023 : 11:51:35
|
Dag Marcel en Huub,
Dank voor jullie reactie.
Als ik iets niet begrijp in Koploper neem ik de grote handleiding van Paul, maar bij deze uitleg ging voor mijn het kwartje niet vallen.
Het is dus een hulpje voor het aanmaken van de "Omschrijving".
Groet, Chris
Märklin loks (DB), C-rails, CS1-reloaded (4.2.10), Koploper, Windows 10 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|