Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 133 / Bezoekers Vandaag: 7288
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 koploper krijgt geen verbinding met centrale
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fred smits

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 11 dec 2022 :  18:17:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
lang geleden heb ik Selectrix 2000 (central- en lok-control) aangeschaft met interface (66824), functiedecoder (66821) en bezetmelder (66820). De functiedecoder kan ik bedienen met de lok-control. Met koploper heb ik nu twee problemen:
1. Het staat me bij dat, toen jaren geleden Koploper probeerde, ik zelf een baan kon ontwerpen. Die mogelijkheid kan ik nu niet ontdekken.
2. Koploper kan geen verbinding maken met de controler en herkent zowel de functiedecoder als de bezetmelder niet.

is deze apparatuur te oud?
Koploper vraagt ook om een knopje in te drukken om te kunnen programmeren, maar die zitten er niet op.

Hoor graag, bij voorbaat dank,
Fred Smits

met vriendelijke groet,
Fred Smits

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 11 dec 2022 :  18:49:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Fred,

Welkom terug bij de koploper club. Ten eerste is het nooit mogelijk geweest van met koploper een baanplan te maken. je zal wel een baanontwerp moeten maken met alle wissels en blokken. Zodat koploper weet wat er moet gebeuren. Wat betreft de verbinding heb jij het juiste digitale systeem ingesteld bij instellingen per database ?

[/url]

Verder raad ik je aan van het grote koploper handboek op bladzijde 286 eens door te nemen.

Met vriendelijke groeten

Marcel Hendrickx

Download Attachment: Select.jpg
152,97 KB

Bewerkt door Bonaza op 11 dec 2022 19:01:09
Ga naar bovenaan de pagina

fred smits

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 11 dec 2022 :  19:58:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marcel,
Dank voor je snelle reactie. Direct gekeken

bij "instellingen per database" het goede systeem en com-poort in gevuld. Aanvankelijk bleef de OK-knop gegrayed, maar dat verdween nadat ik de demo-database had verwijderd. Helaas meldt koploper dat er geen verbinding is met de controller. Dat is met zowel de seriele aansluiting en com2 het geval als met de USB (met de goede chip) aansluiting via com3.

Het baanontwerp intussen wel gevonden!

Ik begin te denken dat de interface misschien wel defect is, ....

weet jij nog iets waar ik naar kan kijken?



met vriendelijke groet,
Fred Smits
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 11 dec 2022 :  20:52:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Fred,

Het verwonderd mij dat je zegt dat je de demo-database hebt verwijderd. Want je kan in koploper alle databases verwijderen maar niet de demo-database. Dus ik weet niet hoe je dit hebt klaar gespeeld.
Daar jij spreekt dat je nog een baanontwerp moet maken neem ik aan dat je geen database meer in koploper hebt staan. Om verbinding te maken met de centrale is dit toch nodig.
Je kan best op het internet naar de site van PaHasoft gaan. Naar beneden scrollen. Daar onder derden vindt je de beginnershandleiding van Chris Burger. Download deze. Hierin staat haarfijn uitgelegd hoe je moet beginnen en de instellingen van je database.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina