Auteur |
Onderwerp |
|
Erwin
11 berichten |
Geplaatst - 09 okt 2022 : 18:42:21
|
Goedenavond,
Ik heb via tab:onderhouden/baan definities/baanontwerp het onderdeel Vastleggen 'waar in blok'de van - naar lijnen aangegeven! Alleen is dit niet helemaal goed gegaan zie screenshot de gele lijn staat bij blok 9 en moet bij blok 11 en 14 naar / van komen, hoe kan ik bepaalde lijnen weer weghalen?
Download Attachment: Koploper.JPG 25,17 KB
Alvast bedankt voor het meedenken met vriendelijke groeten Erwin |
|
hubertus
Netherlands
1958 Posts |
Geplaatst - 09 okt 2022 : 19:15:07
|
Met de rechtermuisknop op de lijn klikken.
groet, Huub |
|
|
Erwin
11 Posts |
Geplaatst - 09 okt 2022 : 19:24:13
|
Hallo Huub
Bedankt voor je snelle reactie, maar wat ik ook doe met de rechter muisknop er gebeurt helaas niets.
Met vriendelijke groet, Erwin
Erwin |
|
|
Bonaza
Belgium
767 Posts |
Geplaatst - 09 okt 2022 : 20:40:38
|
Hallo Erwin,
Bij het baanontwerp duid je bij de tools het lijn symbool aan. Nu duidt je met je pijl in het baanontwerp de lijn die je wilt verwijderen aan. Klik dan op de lijn met de linker muis toets deze kleurt dan geel (pijltje haar juist op de lijn zetten). Nu druk je op de rechter muis toets en dan krijg je de keuze verwijderen of kopieren.
grts
Marcel
|
|
|
Erwin
11 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 08:34:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza
Hallo Erwin,
Bij het baanontwerp duid je bij de tools het lijn symbool aan. Nu duidt je met je pijl in het baanontwerp de lijn die je wilt verwijderen aan. Klik dan op de lijn met de linker muis toets deze kleurt dan geel (pijltje haar juist op de lijn zetten). Nu druk je op de rechter muis toets en dan krijg je de keuze verwijderen of kopieren.
grts
Marcel
Hallo Marcel,
Bedankt voor je reactie, het is mij niet geheel duidelijk wat ik nu moet doen en waar? Blijf ik wel in het blokje Vastleggen 'waar in blok'? Dan op de lijn klikken met de linker muisknop deze kleurt dan geel (maar de lijn is al geel)?
Alvast bedankt met vriendelijke groeten Erwin
Erwin |
|
|
JPJ
Netherlands
510 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 08:47:45
|
Hallo Erwin,
Waarschijnlijk heb je de verkeerde lijn aan het verkeerde blok gekoppeld. Bij baanontwerp boven in de taakbalk even naar gegevens koppelen aan blok gaan. Het blok waar de lijn fout is, aanklikken, dan wordt die weer zwart.
Plaats anders je database hier.
Groet, jos |
|
|
Bonaza
Belgium
767 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 11:48:25
|
Erwin,
In baan overzicht in het tool venster lijn aanduiden.
[/url][url=https://postimages.org/nl/]afbeelidngen[/url]
grts
Marcel |
|
|
Erwin
11 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 19:20:36
|
Goedenavond Allen,
Jos waar staat dat dan boven in de taakbalk? Het gaat dus om vastleggen 'waar in blok'. Ik krijg de gele streep ook niet met wat Marcel voorstelt weg of ik doe iets fout!
Erwin
|
Bewerkt door Erwin op 10 okt 2022 19:41:37 |
|
|
Ben
Netherlands
924 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 20:01:53
|
Wat ik zie bij het plaatje van Erwin is "Onderhouden wisselstraat". Daar is kennelijk het lijnstuk bij geel gemaakt.
Gr, Ben. |
|
|
Bonaza
Belgium
767 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 20:14:50
|
Beste Erwin,
Ik denk dat je best zoals Jos zegt je database hier even plaatst. Dan kunnen wij er even naar kijken.
Groeten
Marcel |
|
|
hubertus
Netherlands
1958 Posts |
Geplaatst - 10 okt 2022 : 20:46:05
|
Het plaatje van Erwin laat het vastleggen "waar in blok" zien. Dat had ik bij mijn eerste reactie over het hoofd gezien.
Bij dat vastleggen "waar in blok" worden altijd de lijnen getoond die aan het 'naar' blok zijn gekoppeld. Om daaraan een andere lijn te koppelen, moet je naar "gegevens koppelen aan blok". In jouw geval, selecteer het blok in de draaischijf en koppel de gele lijn los.
Groet, Huub |
|
|
Erwin
11 Posts |
Geplaatst - 11 okt 2022 : 18:00:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hubertus
Het plaatje van Erwin laat het vastleggen "waar in blok" zien. Dat had ik bij mijn eerste reactie over het hoofd gezien.
Bij dat vastleggen "waar in blok" worden altijd de lijnen getoond die aan het 'naar' blok zijn gekoppeld. Om daaraan een andere lijn te koppelen, moet je naar "gegevens koppelen aan blok". In jouw geval, selecteer het blok in de draaischijf en koppel de gele lijn los.
Groet, Huub
Hallo Huub, en anderen reageerders,
Dit was het inderdaad heb de gele lijn nu kunnen verwijderen, bedankt voor alle hulp
Met vriendelijke groeten Erwin |
|
|
|
Onderwerp |
|