Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 74 / Bezoekers Vandaag: 1873
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Teksten met logische actie onzichtbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mjdb

Netherlands
80 berichten

Geplaatst - 15 dec 2021 :  11:42:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb diverse teksten in mijn baanoverzicht die getoond moeten worden afhankelijk van een logische actie.
Na een wijziging van één daarvan zijn deze opeens allemaal onzichtbaar geworden, zowel bij wijzigen als bij rijden.

Als je rechts-klikt op het scherm is de optie "logische acties waar" niet zichtbaar.

Heeft iemand een idee hoe ik deze weer kan terugkrijgen?

Marco

Download Attachment: Krammerdam.zip
135,86 KB

- - - - - - - - - -
Centrale: Z21 (voorheen Digikeijs DR5000). Digikeijs Loconet modules voor blokken, wissels en servo's. Een OC32 met gekoppelde Arduino's voor seinen.
Fleischmann Piccolo rails met bedding.
Begonnen in augustus 2020.

Bewerkt door mjdb op 15 dec 2021 11:53:10

Bonaza

Belgium
714 Posts

Geplaatst - 16 dec 2021 :  17:56:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Kan je meer gegevens doorsturen. Je zegt dat er na wijziging van de teksten de problemen zijn ontstaan. Welke wijziging heb je door gevoerd. Ik weet niet hoeveel logische acties je hebt maar ik schat een 30 à veertig. Op welke logische acties zitten die teksten;

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

mjdb

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 17 dec 2021 :  12:07:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marcel,
Dank voor je reactie. Ik heb in het overzicht bij alle wissels een voorwaardelijke tekst staan met het wisselnummer. Deze zijn afhankelijk van een logische actie.
De logische actie wordt aan of uitgezet door een schakelaar (lampje) op het scherm.
Daarmee kan ik dus alle wisselnummers tonen of juist verbergen.

Overigens heb ik inmiddels een backup teruggezet. Nu ging de wijziging wel goed.
Het zal een eenmalige verstoring zijn geweest.
Marco

- - - - - - - - - -
Centrale: Z21 (voorheen Digikeijs DR5000). Digikeijs Loconet modules voor blokken, wissels en servo's. Een OC32 met gekoppelde Arduino's voor seinen.
Fleischmann Piccolo rails met bedding.
Begonnen in augustus 2020.
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
714 Posts

Geplaatst - 17 dec 2021 :  13:11:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Marco,

Fijn te horen dat het terug in orde is. Veel plezier met je treinen.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 19 dec 2021 :  09:56:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Na lange tijd afwezigheid op dit forum wil ik ook zo af en toe wel weer een bijdrage leveren.

Jouw probleem komt mij bekend voor. Ik heb hetzelfde ervaren. Het probleem treedt op als je een logische actie wel of niet een tekst wil laten tonen, dus iets in de trant van "@|getoonde tekt", waarbij de specificatie voor als de logische actie niet waar is niet is aangegeven.
EN je hebt in het window van de teksteigenschappen zitten testen of het al of niet tonen van de tekst op basis van een logische actie werkt en je hebt dit window verlaten op het moment dat je het vinkje bij de logische actie test uit had staan. In dat geval verdwijnen er heel wat teksten uit je ontwerp die op soortgelijke wijze zijn gedefinieerd.
Als je het window verlaat terwijl het vinkje bij de logische actie test aan staat is er niets aan de hand.

Groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

mjdb

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 19 dec 2021 :  12:04:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, grandioos!

Ik had al een vermoeden in deze richting maar ik wist niet 100% welke voorwaarden daarvoor moesten samenkomen.

Nu ik het weet kan ik het voortaan vermijden - en wellicht mee-lezers ook.

Nogmaals dank.

Marco

- - - - - - - - - -
Centrale: Z21 (voorheen Digikeijs DR5000). Digikeijs Loconet modules voor blokken, wissels en servo's. Een OC32 met gekoppelde Arduino's voor seinen.
Fleischmann Piccolo rails met bedding.
Begonnen in augustus 2020.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina