Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 215 / Bezoekers Vandaag: 5502
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ben door de bomen het spoor kwijt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

havebo

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 08 dec 2021 :  14:26:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben door de bomen het spoor kwijt, ben er ongeveer 7 jaar uit geweest en wilde de draad weer oppakken. Heb een ovaaltje gemaakt met 2 wissels om weer een beetje in te komen en ook omdat ik nog een aantal loks moet digitaliseren en wilde dit baantje gebruiken om de snelheid in te regelen. Rij met multimaus en xpressnet en wanneer ik deze laatste opstart zie ik dat deze verbinding maakt via een com-poort en neem deze ook over in koploper, wanneer ik op de groene spiegel druk lichten de rest van de knopjes op. Zet daarna de lok op het spoor 1 of 2, en dit doe ik ook in koploper zodat 1 van de sporen rood kleurt, wanneer ik nu op automatisch rijden druk, kleurt de volgende sectie geel en gaat na een aantal seconden de lok rijden. Hierna verandert er niets meer in koploper, lok blijft doorlopen en na verloop van tijd krijg ik de melden staat ten onrechten stil. Heb al verschillende bezetmelders geprobeerd zonder resultaat, ook de UTP vervangen maar zonder resultaat.
Mijn vraag, heb ik iets vergeten of kan het ergens anders aan liggen want ik ben het spoor even helemaal kwijt.

Met vriendelijke groet, Harry


Download Attachment: Rondjeomdekerk2.zip
3,03 KB

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 08 dec 2021 :  15:07:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Harry,

Je hebt de baan nog in testmode staan.
Bij algemeen instellingen per database het poortnummer opgeven.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

havebo

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 08 dec 2021 :  18:25:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jos bedankt voor je reactie, als mijn laptop aangesloten is staat het s88xpressnetliconfig op com 6 en koploper ook op com 6 dus daar mag het niet aan liggen. Heb altijd met 2 module bakken gereden zonder problemen, 3 bezetmelders en 5 wisseldecoders van Rosoft deze ben ik opnieuw van bedrading aan het voorzien en nog wat aanpassingen aan de baan en deze dan opnieuw opbouwen in koploper. Ga morgen alles opnieuw nalopen en lukt het dan nog niet laat ik weer van me horen, ergens gaat er wat fout.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 08 dec 2021 :  19:40:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Harry,

Zo van een afstand lijkt het erop dat je bezetmeldingen niet worden doorgegeven. Kennelijk had je zelf ook al verdenkingen die kant op, omdat je al andere bezetmelders hebt geprobeerd. Heb je je XPressnet-interface al geconfigureerd met het juiste aantal bezetmelders dat eraan hangt. Ik weet niet welke interface je precies gebruikt, maar voor de interface van Rosoft bestaat een configuratieprogramma.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 08 dec 2021 19:40:36
Ga naar bovenaan de pagina

havebo

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 10 dec 2021 :  11:07:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Dirk, sorry kon niet eerder reageren. De XPressnet-interface staat ingesteld en had vanmorgen even de trein een aantal ronde aan het rijden aan het rijden en toen bleef ineens blok 4 rood staan en blok 5 geel en de trein bleef gewoon doorrijden en veranderde er niets meer. Gaan het weekend wel weer even verder, in ieder geval bedankt voor je reactie. Word vervolgd, en laat het dan weer weten.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 10 dec 2021 :  21:50:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Harry,

Dan begin ik een beetje je XPressnet-interface te verdenken. Mogelijk dat daar iets niet helemaal goed meer is.
Als hij van Wim Ros is, even contact met hem opnemen. Dan kan hij hem nakijken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

havebo

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 13 dec 2021 :  12:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jos en Dirk, denk inderdaad slecht contact op de XPressnet-interface. heb de contacten schoongemaakt en er rijden nu 2 treinen zonder problemen, controleer nog even alle bedrading\contacten op kabelbreuk en vervuiling. Mocht ik wederom tegen problemen aanlopen contact ik Wim Ros.
Voor nu bedankt voor het meedenken, alvast fijne feestdagen toegewenst.

Groetjes Harry.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina