Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 433 / Bezoekers Vandaag: 4514
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 971
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Schakelaar koppelen aan logische- / specialeactie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MRdirect

Netherlands
263 berichten

Geplaatst - 25 nov 2021 :  12:28:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Dit heb ik al eens gerealiseerd maar nu weet ik niet meer hoe dat te doen.
Wie geeft me een hint?

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), [sinds april 2020 IntelliBox 6500 met LocoNet en 2 * Power4 boosters], Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders

Wim Romijn

Netherlands
831 Posts

Geplaatst - 25 nov 2021 :  14:15:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Een schakelaar op het scherm kan je koppelen aan een logische actie in het baanontwerp.

Een externe schakelaar moet je koppelen aan een bezetmelder en die kan je koppelen aan een logische en/of speciale actie.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
442 Posts

Geplaatst - 25 nov 2021 :  16:06:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Marco,

Zoals Wim reeds aangeeft kan je in het baan ontwerp een schakelaar toevoegen. Dan kan je een speciale actie aanmaken met het decodernummer.
Bij de stamgegevens kan je dan de speciale actie door toedoen van het waar worden van een logische actie of bezetten van een bezetmelder In de stand "zet adres in stand recht" of in de stand "zet adres in de stand afbuigend" zetten.

Groeten

Marcel

MRdirect

Netherlands
263 Posts

Geplaatst - 26 nov 2021 :  10:30:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Het betreft inderdaad een schakelaar in het baanoverzicht.
Ik ga het met de aanwijzingen weer proberen.
Denk dat mijn “fout” is dat ik bij de eerder goed werkende schakelaars dit inderdaad dmv een decoderadres had gedaan. Toen eea werkte heb ik die decoder verwijzing uit de schakelaar eigenschappen weggehaald. Ik had er immers geen decoder aanhangen! Blijkbaar blijft dan de koppeling naar en logische- / specialeactie gehandhaaft.

Bedankt, Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), [sinds april 2020 IntelliBox 6500 met LocoNet en 2 * Power4 boosters], Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina