Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 394 / Bezoekers Vandaag: 1638
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geïntegreerd trein/ auto bedrijf
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

henktimmerman

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 20 nov 2021 :  14:19:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van henktimmerman  Reageer met citaat
Ik heb een treinbaan met 17 blokken (BaanoverzichtTrein.jpg), het besturingssysteem is Edits Pro (Elektuur) en het programma Koploper 9.4
Daarnaast heb ik een UCCI voor de autobesturing waarvoor ik een proefbaan heb gemaakt met 3 blokken en 5 bezetmeldpunten (BaanProef.jpg).
De treinbesturing zit op COM3 en de UCCI op COM4. De 5 reedrelais van de proefbaan zijn met een flatcable aangesloten op de UCCI. De adressen, die de UCCI weergeeft zijn 75 t/m 78
Ik heb begrepen dat je met Koploper de besturing van zowel treinen als auto's geïntegreerd kunt aanpakken. In instellingen per database; Paralle/.../Auto's is de combinatie mogelijk voor instellen treinen/auto
De bezetmeldpunten van de treinbaan worden serieel ingelezen door Edits Pro en via COM3 aangeboden aan Koploper. De bezetmeldpunten van de proefbaan worden serieel ingelezen door de UCCI en worden normaliter via COM4 verwerkt door jDinamoCC3.
Mijn vraag is hoe moet ik Koploper instellen om geïntegreerd bedrijf te bereiken?
Ik heb Koploper ls volgt ingesteld (werkt niet).
Voor de treinen heb ik Instellingen per database; algemeen1 en Parallel/.../Auto ingesteld conform bijlage 1 en 2. Voor de auto's heb ik de instellingen conform bijlage 3 en 4 gemaakt.
VRAAG: Is geïntegreerd trein/ autobedrijf mogelijk met Koploper, zo ja moeten de instellingen worden aangepast en/of moet er nog meer worden aangepast?
Mijn probleem is al 160 keer gelezen maar heeft nog geen reactie opgeleverd. Heeft iemand ervaring met geïntegreerd treinen/ auto bedrijf met Koploper of kan iemand mij verder helpen?


Download Attachment: BaanoverzichtTrein.JPG
105,26 KB

Download Attachment: Baanproef.JPG
18,02 KB

Download Attachment: Bijlage3_InstDatabAutoAlg1.JPG
83,45 KB

Download Attachment: Bijlage4_InstDatabAutoAuto.JPG
64,98 KB

Download Attachment: Bijlage1_InstelDatabTreinAlg1.JPG
84,2 KB

Download Attachment: Bijlage2_InstDatabTreinAuto.JPG
66,16 KB

Bewerkt door henktimmerman op 25 nov 2021 21:54:56

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 26 nov 2021 :  10:47:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Jouw bericht had ik ook gelezen. Helaas heb ik met het onderwerp geen ervaring en weet het antwoord niet.

Dan kun je nog het volgende doen:

Als je rechtsboven in dit scherm onder "Koploper Digitale Treinbesturing", op zoeken klikt, daar "Autodatabase" invult, dan krijg je een aantal links waar het antwoord op jouw vraag bijstaat.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

roos

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 26 nov 2021 :  11:10:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Zwolle, 26-11-2021

Hoi Henk,

Ik dacht dat koploper, afgeleid was van de auto’s besturing, Paul is het mee verder gegaan, en heeft het gemaakt zo als het nu is geworden.
Je grote voorbeeld is mini wereld in Rotterdam.

Dat je geen reactie krijgt is misschien de plaats beginners i.p.v. gevorderde.
Of het is gewoon te moeilijk voor de experts.


Ik weet het niet, maar gezien het bovenstaande ( Rotterdam ) zou het moeten. Vraag mij niet hoe.
Ik hoop dat mijnheer Wim, je vraag kan beantwoorden, weet bijna alles.

Groet Martin.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1908 Posts

Geplaatst - 26 nov 2021 :  20:04:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Afgaand op de afbeeldingen in bijlage 2 heb je de autobase niet geselecteerd in de treinendatabase.
Om echt iets zinnigs te zeggen, moet je de databases hier plaatsen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina