Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 8482
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 aanmaken logische en speciale actie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jappoe

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 12 nov 2021 :  15:09:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben beginner en probeer voor het eerst iets te doen met logische en speciale actie. Ik wil op een spoor naar een industrieterrein een poort openen en kunnen sluiten voor een specifieke loc. Het betreft blok 19. Op het eerste stuk is een klein station waar treinstellen mogen komen en na keren weer het hoofdspoor op gaan. De treinstellen stoppen op de derde bezetmelder. De betreffende rangeerloc rijdt door tot het einde en daarvoor moet de poort opengaan en als de loc stil staat weer sluiten. Als die loc weer mag rijden moet de poort weer open. Ik heb een logische actie gemaakt "locomotief rijdt", een logische actie "locomotief in blok" en een logische actie gebaseerd op beide vorige acties met een AND instructie. Op deze laatste moet dan de speciale actie reageren. Als ik via automatisch rijden de betreffende loc blok 19 in laat gaan, schakelt de functie decoder direct. Als echter de trein tot stilstand is gekomen schakelt de decoder niet terug. De decoder schakelt wel terug als de loc blok 19 weer verlaat. Wat doe ik verkeerd?

Download Attachment: Beekvliet.zip
13,47 KB

richard

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 12 nov 2021 :  22:46:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Jappoe.