Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 78 / Bezoekers Vandaag: 4562
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Dynamische Snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 12 mei 2021 :  13:48:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb een vraag over de werking van de dynamische snelheid in blokken.

Ik heb de volgende situatie.

Vanuit het grote schaduwstation loopt er een blok naar het kleine schaduwstation, wanneer er lange treinen vanuit het eerste dynamische schaduwstation vertrekt moet deze doorrijden in het tweede dynamische SS omdat de trein daar niet in past kwa lengte. Dit werkt prima, de trein kan door alle 6 de blokken heen rijden. De trein rijdt met 40 km/h door de blokken omdat er wat wissels gepasseerd moeten worden.

Er is echter een spoor wat rechtdoor gaat over de wissels en daar hoeft geen snelheidsbeperking in werking te treden, echter daar rijdt de trein niet hard omdat de bloksnelheid op 40 km/h staat. Staat dat hoger dan rijden de treinen te snel om goed te stoppen indien dat het geval is.

Vraag 1, dynamische snelheid werkt alleen in een blok om de snelheid lager in te stellen dan de ingestelde bloksnelheid? (De snelheid die is vastgelegd in aanvullende blokgegevens).

Vraag 2, wat heeft prioriteit? De instelling in Gegevens per trein en bloktype (Overschrijf snelheden staat hier aangevinkt) of dynamische snelheid?

Ik heb het werkend om de blokken waar de trein mag doorrijden anders te noemen en per treintype een snelheid in te stellen. Dit heb ik verwijderd want ik wil het overzichtelijk houden, en alle blokken van hetzelfde type houden.

Dus wat ik wil is de treinen die daar niet stoppen met 120 (Intercity) of 80 (Goederentrein) dmv dynamische snelheid door te laten rijden.

Iemand een antwoord op de vragen of een idee of een tip?

Merci

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 12 mei 2021 :  14:07:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik had het mijzelf te moeilijk gemaakt door in Gegevens Treintype / Bloktype overal "overschrijf snelheden.." aan te vinken.

Dit staat uit en nu werkt het goed, soms krijg je een ingeving na 2 dagen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 12 mei 2021 :  15:31:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb dit ook gedaan in mijn schaduwstation.
Er zitten 4 blokken van ca. 50 cm. achter elkaar.
De basissnelheid is 120 km.
Via logische acties kijk ik hoeveel blokjes zijn er vrij en afhankelijk daarvan wordt de snelheid 80 of 50 km.

Een trein die nu niet hoeft te stoppen in het schaduwstation kan er nu met 120 km. per uur door heen.
Wisselbeperkingen in het schaduwstation zijn er wel op 80 km. maar alleen voor afbuigend.
Werkt super.

De beperking van de snelheid moet lager zijn dan de basissnelheid van het blok.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 12 mei 2021 :  16:54:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik gebruik zelfs geen logische acties om het voor elkaar te krijgen. Gewoon de basis instellingen van Koploper.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina