Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 296 / Bezoekers Vandaag: 10540
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Even terug naar treintjes
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

AVA

5 berichten

Geplaatst - 03 apr 2021 :  16:05:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Alweer een tijdje geen trein bestuurd, maar moest even een paar dingetjes uitvoeren plus mijn hondjes even de schrik van hun leven geven "een ding dat beweegt en geluid maakt!!! AAAAAHHHHHH " (vertaald vanuit het honds.. (: )
Ik moest even zoeken naar een oude laptop met serieele poort, windows XP, afijn, met de oude apparatuur werkte het meteen maar de digitale aansturing niet, ik krijg m niet aan de praat...
Ik heb een standaard transformator (60va) een digital besturing en een interface gekoppeld aan mijn laptopje...
Koploper effe op de laptop gezet maar wat ik ook geprobeerd heb, en misschien wel ergens overheen gekeken (het is alweer 7 jaar geleden dat ik actief ermee was)
Koploper geeft de melding als ik de optie 'schoon alle standen' probeer, maar alle andere communicatie werkt ook niet. Ik krijg deze melding [er is nog communicatie met de digitale centrale, zet deze eerst uit]

Ik weet nu even niet wat te doen en hoop dat iemand mij even kan helpen... Alvast bedankt.

krabbel, streep, veeg

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 03 apr 2021 :  17:10:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ava,

Ik denk dat je heel wat meer info moet geven als je hulp wil gebruiken. Zoals welke digitale centrale gebruik je ? Het zou ook handig zijn als je je database hier plaatst dan kunnen we de instellingen nakijken.

Met vriendelijke groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 03 apr 2021 :  17:42:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Anton ?, Albert ?

Je zult eerst op het rode spiegelei moeten drukken, vooraleer je schoon alle standen kunt gebruiken.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

AVA

5 Posts

Geplaatst - 04 apr 2021 :  10:59:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Laat ik nou toch van 7 jaar geleden op m'n server een backupje hebben staan, totaal over het hoofd gezien, versie 8. nogwat...
Dit werkte, althans, ik had een simpel ovaaltje gelegd en het schema dat ik had was veel uitgebreider. Ik heb m'n hondjes even de stuipen op het lijf gejaagd en dat was het weer. Problemen die ik nu even niet hier post rezen op vanuit de diepte....
Om even op jullie antwoorden terug te komen.
1) Wat moet ik doen om een digitale H0 Marklin trein met standaard voeding en standaard control met interface op een laptopje met de laatste versie van koploper, werkend te krijgen
voeding = 6002
control unit = 6021
interface = 6051

Dus dit is niet om een datase/configuratie/instelling in te sturen maar simpel, waar moet ik koploper benaderen zodat hij het digitale systeem tenminste aan- en uit kan zetten.
Vandaaruit weet ik de weg wel weer.

Ik wou dat ik tijd, geld en de ruimte had om alles permanent een plekje te geven, maar dat is sinds ik deze hobby op heb gepikt nooit van de grond gekomen, jammer genoeg.

Dus, vergeef mijn kortzichtige antwoord, maar ik moet hier vanaf het begin weer inzicht in krijgen, de ingewikkeldere handelingen komen later aan bod.

@JPJ, ik heb voor zover logischerwijze alle handelingen al gedaan, helaas staat alles nu weer in een doos en misschien dat ik later weer van vooraf aan begin.

krabbel, streep, veeg

Bewerkt door AVA op 04 apr 2021 11:01:35
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 04 apr 2021 :  19:43:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Digitaal systeem] kiest voor Märklin/Edits en de juiste COMpoort kiest zou je een eind moeten kunnen komen volgens mij.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

AVA

5 Posts

Geplaatst - 23 apr 2021 :  13:53:39  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Als je bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Digitaal systeem] kiest voor Märklin/Edits en de juiste COMpoort kiest zou je een eind moeten kunnen komen volgens mij.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Ik had 'm inmiddels al gevonden, dank. Heb ondertussen ook een D-lock kabeltje aangeschaft dat nu met USB kan praten.
Heb het getest en ook dat werkt.
Nu effe de zolder van m'n vriendin volplakken met trein!!!

krabbel, streep, veeg
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina