Auteur |
Onderwerp |
|
treintjeopzolder
Netherlands
46 berichten |
Geplaatst - 22 mrt 2021 : 21:22:26
|
Goedenavond allemaal Een vraag over een stopmelder voor een stootblok. Bij mijn sporen met een stootblok,is dan 1 onderbreking in de spoorstaaf voor het stootblok genoeg. Dus vanaf de onderbreking tot einde stootblok is stopsectie.
Beste groet Rinus N spoor |
|
Wim Romijn
Netherlands
1008 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2021 : 21:42:34
|
In mijn blokken met een stootblok heb ik één melder zitten. Dit is de melder voor binnenkomst. Verder maak ik dan een virtuele melder aan, doorrijden ... cm.
Hierna leer ik mijn treinen in dit blok te laten remmen, als dit te laat is dan maak ik de afstand korten. Ze moeten ca. 2 cm. voor het stootblok stoppen.
Als er dan nog verschillen zijn, treinen die te vroeg stoppen, dan zet ik bij de aanvullende blokgegevens dat deze treinen nog .. cm. moeten doorrijden.
Werkt perfect. De treinen moeten wel geijkt zijn anders werkt dit niet.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - DR5000 - loconet |
|
|
treintjeopzolder
Netherlands
46 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2021 : 21:54:29
|
Dank je wel Wim
Beste groet Rinus N spoor |
|
|
phdirk
Netherlands
2556 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2021 : 22:18:47
|
Hallo Rinus,
Mijn kopsporen bestaan altijd uit twee blokken. Dat zijn het normale kopspoor en nog een kort blok voor het stootblok, waar net een locomotief kan. Dat blok heeft één bezetmelder. Dat werkt prima, omdat de treinen in het blok ervoor al langzaam gaan rijden. Dan remmen ze ook in het korte blok met één bezetmelder netjes af. Als je zorgt dat de treinen langzaam het kopspoor inrijden, bijvoorbeeld door een snelheidsbeperking in de wisselstraat, kun je met één bezetmelder een en ander wel netjes rijdend krijgen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|