Bij wissels gaat het meestal over 3 draden, 1 gemeenschappelijke en twee spoel sturingen. Als dit fout aangesloten is moeten enkel de spoelen omgewissels worden. Bij seinen is dit wel wat ingewikkelder. Ik heb Belgische seinen dan zijn 1 gemeenschappelijke en 5 sturingen. Dat kan je zomaar niet wisselen in een programma.
Dankjewel Bonaza. Het zijn gewoon blokseinen, dus 3 draden. Op mijn intelliboxII staan ze dan verkeerd om in koploper de goede kleuren te krijgen. Toch beetje vreemd. Ik kan ze in de box niet omdraaien.
Als ik kijk bij de Duitse seinen dan zijn er wel mogelijkheden om het goed te krijgen. Bloksein (2 standen) kan je aanvinken fout aangesloten. Overige seinen dan krijg je de instelling uitgebreid en daar kan je per adres bepalen recht of afgebogen, voor mij is dat het zelfde als fout aangesloten.
Het is inderdaad wel merkwaardig dat dit niet aan te vinken is. Ik denk dat het te maken heeft met de keuze van het treinstelsel en daarna met het onderhouden van de seinen. Blijkbaar geen andere oplossing dan een duik onder je tafel en de aansluiting te wijzigen :-)