Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 221 / Bezoekers Vandaag: 9996
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezet blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roger

Belgium
60 berichten

Geplaatst - 06 feb 2021 :  17:17:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit geraak.Blok 16 blijft blauw gekleurd, ondanks dat er geen voertuig in dat blok staat.Al de treinen blijven vast staan in het schaduwstation en krijgen melding vervolgblok bezet.Ik heb al alles nagezien maar ik vind het niet.Het heeft altijd al gewerkt, maar na een aantal weken stilstand, niet meer.Graag uw hulp! Mvg Roger



Download Attachment: 20194820211.zip
19,74 KB

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 feb 2021 :  17:39:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Roger,

Waarschijnlijk is dit te zoeken in je treintafel. Koploper krijgt deze melding via de centrale van je treintafel. Werp de bezetmelders in blok 16 aan een grondig onderzoek. Kan ook in de decoder zitten.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 07 feb 2021 :  17:14:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roger,

De kans is groot dat de rails van blok 16 een vals contact maken. Ik zou de geïsoleerde raillassen van het betreffende blok eens goed nakijken. Daarbij ook met de multimeter kijken of de geïsoleerde railstaaf ook goed geïsoleerd is van de rest. Er hoeft maar een heel klein puntje in zo'n geïsoleerde raillas contact te maken en krijgt een valse bezetmelding.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
60 Posts

Geplaatst - 07 feb 2021 :  17:28:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie Marcel en Dirk, ondertussen is dat probleem opgelost. Windows was een update aan het uitvoeren en daarna was dit probleem verdwenen (heel raar). Nu zit ik echter met een ander probleem. De wisselstraat waar de wissels W15 t.e.m W19 en waar bezetmelder 7.16 op zit blijft, na het verlaten van een trein uit dit schaduwsation, steeds bezet. Zodoende kan er geen trein uit blok 18 het station binnen rijden en loopt alles weer vast. Als ik op W15 klik, geeft hij bezet aan, en als ik dit weg klik,dan deblokkeert de wisselstraat en kan er weer gereden worden, totdat er weer een trein vertrekt, dan blokkeert de wisselstraat opnieuw. Heeft dit te maken met de bezetmelder 7.16? ik weet het niet. Graag hulp aub. Mvg Roger

Bewerkt door Roger op 07 feb 2021 17:29:56
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 08 feb 2021 :  16:12:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roger,

Ik vrees dat je probleem niet gewijzigd is. Bezetmelders hebben niets te maken met Windows updates. Ik lees dat je treintafel enkele weken heeft stil gestaan. Hoe staat die opgesteld, met de kou is het niet mogelijk dat je last hebt van condens onder de tafel.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
60 Posts

Geplaatst - 08 feb 2021 :  17:53:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Marcel, die kamer is goed verwarmd, maar ik heb onlangs met een schuurblok de sporen proper gemaakt,en ik heb gemerkt dat er een onderbreking in dat blok 16 verschoven was. Ik heb dat terug vrij gemaakt en de storing is nu toch definitief weg. Toch bedankt voor het volgen.
Groetjes Roger
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 08 feb 2021 :  18:11:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Roger,

Goed te horen dat het opgelost is. Veel rij plezier.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina