Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 109 / Bezoekers Vandaag: 6842
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geluid uit in schaduwstation of berg
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Markos

Netherlands
83 berichten

Geplaatst - 11 mrt 2007 :  21:36:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Hallo,

Langzaam aan begint mijn baan vorm te krijgen, en kunnen de loks rijden, zonder elkaar van de baan af te rossen...
Nu ben ik aan het proberen het geluid van de loks die over het schaduwstation rijden uit tekrijgen als ze door de tunnel ingang gaan die ligt bij het laatste detectiestuk van een blok.
Bij het uitkomen van de tunnel (bv aan de andere kant) wil ik dat het geluid weer aangaat.
Hier ligt net geen detectie stuk, dus zal er gereageerd moeten worden op het laatste detectiestuk van het blok in het schaduwstation zelf.

Ik ben aan het proberen geweest met secondes, maar krijg het niet goed voor elkaar, omdat een lok die vanuit stilstand weggaat veel later de tunnel uitkomt dan een op "doorreis".
Ook de ingangssnelheden varieren regelmatig, zodat soms het geluid uitgaat voordat de lok in de tunnel is, en soms als hij er al ruim in is.

Hoe kan ik dat het beste regelen?

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2007 :  19:19:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
oei...

zo te zien een moeilijke vraag?

we wachten nog even af....
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
986 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2007 :  19:47:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

De vraag is niet moeilijk het antwoord wel.

Zelf denk ik dat er geen oplossing voor is.
Je hebt bij de functies van een trein maar enkele keuzes.
Overigens kan je wel een functie toekennen bij meerdere keuzes maar dat zal je wel geprobeerd hebben.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2007 :  18:25:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Wim,

Ik heb idd op verschillende punten gekeken hoe er gereageerd werd.

maar echt volgen kan ik het niet:
verlaten van blok 1 geeft als resultaat dat hij op de eerste bezetmelder van het volgende blok (2) een geluid maakt.
Dat resultaat krijg je ook als je het signaal bij blok 2 invuld bij: arriveerd in blok

Verder krijg ik geen reactie op : Bij remmelder aangekomen.

Ik zou het bv makkelijk vinden als ik kon zeggen bij bezetmelder 1.03 signaal 2sec aan, bij 2.12 geluid uit na 4 sec enz.
of bezetmelder is 2.03 komt vrij (niet meer bezet) en dan een geluidsactie (of andere actie kunnen plannen)
maar dat is niet realiseerbaar denk ik?
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
986 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2007 :  20:43:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Dit is het enige scherm waarin geluid per trein is in te stellen.

Ik heb nog wel even gekeken of met logische en speciale acties geluiden per trein te sturen zijn maar dat lukt daar niet.

Het mooiste zou idd zijn in te stellen per bezetmelder maar dat zit er niet in. Of het er ooit in komst zul je moeten vragen aan Paul.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2007 :  21:59:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Zal niet komen; zo was het ooit en op verzoek is het veranderd. Blijf niet heen en weer gaan.....

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2007 :  22:46:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Hoi Paul,

kan je standpunt begrijpen!

maar waarom krijg ik bovenstaande situaties:
* Geen actie bij remmelder (lijkt me laatste melder in het blok)
* signaal verlaat blok 1 en signaal geariveerd in blok2 op zelfde moment: gearriveerd in blok 2?

Groeten,

Marco
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2007 :  07:14:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

De remmelder is NIET de laatste melder. De remmelder is het bezetmeldpunt waar wordt overgeschakeld van gemiddelde naar minimumsnelheid.
Hoe weet Koploper dat een trein uit een blok is? Dat kan alleen maar door de eerste bezetmelder te activeren van de volgende te verwachten bezetmeldpunten uit het volgende blok.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina