Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 373 / Bezoekers Vandaag: 12189
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rijden naar opstelsporen (F7) en vaste route
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ChrisBurger

Netherlands
162 berichten

Geplaatst - 12 jan 2021 :  12:31:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Mijn vraag is over vaste routes.

Als ik de baan wil afsluiten, stuur ik de loks (waarvan een aantal met een vaste route rijden) naar de opstelsporen (F7).

Is er een methode dat als ik de baan weer opstart dat de loks hun vaste route weer automatisch oppakken!

Zijn er Koplopers die hier ervaring mee hebben?

vr groet,
Chris

Maerklin loks, C-rails, CS1-reloaded (4.2.8), Koploper, Windows 10

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 12 jan 2021 :  15:55:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Chris

Ik zou voor deze lok,s een vaste route maken van af de opstelsporen naar het begin van de vaste route die de lok,s moeten rijden.
De vaste route vanuit het schaduw station is een malig de andere staan op herhelan neem ik aan.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 12 jan 2021 :  17:21:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Chris,

Ik heb ook enkele vaste routes. Mijn opstelblok is altijd het eerste blok van die vaste route. Ik heb een variabele route die na enkele seconde vertrekt uit het opstelblok. Dus druk op F8 en deze variabele route vertrekt. Hij zet dan een andere loc opgang als hij in een bepaald blok komt enz... en zo gaan alle acht locs opgang na 1 druk op F8.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 12 jan 2021 :  19:49:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Chris,

Ik heb voor een treinencollega een oplossing bedacht, waarbij het opstelspoor midden in de vaste route zit.
Als op [Rijden naar opstelsporen] wordt gedrukt wordt een logische actie waar, die er voor zorgt dat de trein niet uit zijn opstelspoor vertrekt. Daarbij wordt gekozen voor de optie Stoppen, vertrekken op basis van logische actie. Daarbij moet je dan wel de uitkomst omkeren. Het kan ook nog via de optie Niet inrijden als Logische Actie Rijden Opstelsporen Waar is.
Op het moment dat weer op Automatisch rijden wordt gedrukt wordt de Logische Actie Rijden Opstelsporen weer niet waar en vervolgen de treinen hun vaste route.

Edit:

Het kan nog wat slimmer. Bij het opstelblok wordt de optie "Stoppen, vertrek op basis van logische actie" gekozen. Als logische actie wordt dan gekozen voor de logische actie "Automatisch Rijden", die waar wordt als op [Automatisch Rijden](F8) wordt gedrukt.
De volledige route start als op [Rijden naar Opstelsporen](F7) wordt gedrukt. De trein zal dan de vaste route gaan volgen tot hij in het opstelblok komt. Daar zal hij niet verder rijden tot weer op [Automatisch Rijden](F8) wordt gedrukt

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 13 jan 2021 16:54:10
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 12 jan 2021 :  20:55:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Chris,

Als ik jouw vraag goed begrijp, is er een vaste treinenroute gestart, maar nog niet afgemaakt, als jij Koploper afsluit.

Als je Koploper een volgende keer weer opstart gaat de vaste treinenroute gewoon verder waar hij gebleven was. Hoef je niets voor te doen.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina