Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 379 / Bezoekers Vandaag: 1877
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 probleem laptop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

antoncillessen

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 14 okt 2020 :  13:11:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ik heb een laptop die is te traag aan het worden, ik wil een nieuwe kopen ,maar het probleem is dat mijn oude computer uit twee schijven bestaat, waar van op iedere helft een stuk staat. Dus ik wil mijn programma opnieuw gaan schrijven. maar dan moet ik wel weer op een pagina komen dat ik weer opnieuw alles erop kan krijgen. Ik heb dat lang geleden ook gedaan ,maar ik weet nu niet meer hoe ik daar op kan komen , kan iemand mij zeggen hoe dat ook weer werkt.

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 14 okt 2020 :  14:36:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Anton,

Misschien eerst je bericht eens leesbaar opschrijven
Een zo'n lange zin leest erg lastig.
Heb het een paar keer geprobeerd maar heb geen idee wat je nu precies wilt.
Ja een nieuwe laptop. Maar verder?
Wat is het probleem van twee schijven. Denk eerder dat je een harde schijf hebt met 2 partities. Maar dat doet voor Koploper toch helemaal niet ter zake.
Als je een nieuwe koopt met 1 partitie kan je net zo goed Koploper gebruiken.
Wat voor programma wil je schrijven?
En wat bedoel je met je weer op een pagina moet komen?

Als je een nieuwe laptop hebt installeer je daar gewoon Koploper weer op en zet je backup van de database terug.

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 14 okt 2020 :  22:06:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Anton,

Hoe je computer er nu uitziet en straks is, zoals Eric ook zegt, niet echt van belang. Ik heb mijn Koploper databases al vaak zonder enig probleem op andere computers overgezet.
Je maakt een backup van je database. Dat wordt een .zip-bestand. Dat bestand zet je op een USB-stick.
Op je nieuwe computer installeer je Koploper op de gebruikelijke manier vanaf de website.
Vervolgens lees je met [Algemeen]=>[Backup / Restore] je backup in en je hebt je database weer op je nieuwe PC staan. Mogelijk moet je wel even een nieuwe COMpoort kiezen, omdat de nieuwe PC andere nummers gebruikt.

Succes met de aanschaf en het overzetten van Koploper.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

antoncillessen

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 15 okt 2020 :  09:32:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen ja sorry ik ben niet zo een goede schrijver en tegneut ook niet maar toch nog bedankt voor de informatie, probeer de volgende keer wat meer duidelijker te zijn, en ik weet nu wat ik moet doen. gr anton
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina