Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 87 / Bezoekers Vandaag: 2940
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Schaduwstation automatisch
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronnie

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2007 :  13:49:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben nu ongeveer een week bezig met koploper op een proefbaan en het lukt al redelijk. Maar nu de eerste vraag:
Ik wil een schaduwstation gaan aansturen automatisch. Ik weet hoe ik de trein automatisch moet laten stoppen. Met een speciale actie kun je eventueel wissels schakelen. Hoe zet ik nu alles in koploper dat als op 1 spoor na alle banen bezet zijn, er een trein binnenkomt deze stopt een wissel omzet en dat een andere trein uit het schaduwstation vertrekt. En dat de volgende trein weer op het vrije spoor binnenkomt en automatisch een wissel omzet en er een andere trein vertrekt. Kan dit ook zonder dat je dit aan een bepaald treintype vasthangt?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2007 :  15:40:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ronnie,

Mag ik je een advies geven: maak eerst eens een testbaan zonder dat jij wissels zet in speciale acties. Wissels moet je zetten door middel van wisselstraten in onderhouden baanontwerp.

Voor schaduwstations opties moet je maar even kijken bij opstelsporen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronnie

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2007 :  19:38:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

bedankt voor je reactie!
Dat was ik misschien vergeten te vermelden maar de wissels werken al d.m.v. het zetten van wisselstraten.
Maar omdat dit niet het gewenste exfect heeft zoals ik het graag zou willen was ik aan het experimenteren met de speciale acties.
Met opstelsporen bedoel je hiermee het het item opstellen van treinen in de helpfunctie?

Mvg,

Ronnie
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2007 :  20:26:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ronnie,

Zet GEEN wissels met speciale acties. Het gedrag op je baan is dan echt 200% onvoorspelbaar en ik geef geen garanties meer.

En wat betreft de terminologie zat ik even verkeerd: ik bedoelde blokgroepen. Opstelsporen zijn weer een ander begrip. Excuus voor de vergissing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronnie

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2007 :  15:48:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

het werkt. Bedankt!

MVG,

Ronnie
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina