Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 383 / Bezoekers Vandaag: 6735
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wees wat vriendelijker voor elkaar?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

willem-1

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 27 apr 2020 :  15:52:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag allemaal.
Ik gebruik koploper al sinds 2002 en ik leer nog steeds veel van de vragen en antwoorden op koploperforum.
Wat ik me afvraag of het door de corona komt .
Wees wat vriendelijker met de antwoorden die gegeven worden.
De een is wat slimmer dan de ander maar blijf vriendelijk naar elkaar toe.

Ik rijd 2 rail digitaal en intellibox 2.

Vriendelijke groet Wim Bouwman

W Bouwman

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 27 apr 2020 :  19:27:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, helemaal mee eens! Maar na 18 jaar weet jij ook wel wie er regelmatig de verkeerde toon aanslaan. (zoals oneliners, zuchten, steunen, mensen als dom bestempelen, zeiken over taalfouten e.d.)
Dat komt hier met enige regelmaat voor, maar het komt ook op andere spoorweg gerelateerde fora voor, maar hier net ff meer en feller.
Ik snap het alleen van geen kanten, want wat is er simpeler om als je niks zinvols hebt toe te voegen, gewoon je klep te houden ..... maar nee, enkelen kunnen de verleiding niet weerstaan om dan toch nog iets van nul en generlei waarde plaatsen. Waarom ......?
Zo nu en dan probeer ik zo iemand eens wat feed back te geven, maar het effect is meestal averechts. (iets met plaat, bord, kop)
Heb zo maar de illusie dat het hier van blijvende aard is, alhoewel ik dat niet hoop.
Groet, Gerard
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  16:29:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben het helemaal met u eens. Het is natuurlijk een kwestie van normen en waarden, maar ik verbaas me werkelijk over de wijze van reageren af en toe.
Iemand die een vraag stelt, stelt zich daarmee ook kwetsbaar op. Dat moet zonder probleem kunnen. Ik denk ook dat veel mensen hier wegblijven vanwege de sfeer.
En dat is jammer. Ik ben er tien jaar uit geweest, maar het Koploperorum had echt een andere sfeer. Doordat er veel vragen werden gesteld, stak je ook veel op, en kon je anderzijds veel mensen helpen.

Dat draagt veel meer bij aan het enthousiasme voor Koploper, er zijn heel veel intensieve gebruikers. Wie weet komen die weer terug als het hier weer wat gezelliger wordt. Het forum kan veel nut hebben, en het geeft ook wat een gemeenschapsgevoel.

Met Corona heeft het niets te maken.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 29 apr 2020 23:41:11
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina