Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 141 / Bezoekers Vandaag: 12465
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Pendeltrein schakelt naar Handmatig
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartSteur

Netherlands
245 berichten

Geplaatst - 10 mrt 2020 :  21:34:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een probleempje met een vaste route waarmee ik pendeltreinen kan uitrangeren naar een opstelspoor.

Vaste Route: Pendel Uitrangeren.

Deze wordt actief zodra er een Pendeltrein (nr 8 of 21) op spoor 1 staat in het station en ik de schakelaar Pendeltrein uitrangeren aan heb staan.

Het uitrangeren gaat allemaal prima en de pendeltrein komt keurig in blok 39 of 42 te staan. Alleen dan schakelt hij naar Handmatig, terwijl ik in de vaste route toch echt Automatisch doorrijden heb aanstaan.

Ik zie waarschijnlijk iets heel lulligs over het hoofd, maar kan het niet vinden. Gaarne jullie hulp. Dank alvast.

PS. Ik heb een soortgelijke vaste route met een rangeerloc (nr 29) die wagens ophaalt vanuit Blok 30 en deze het rangeerspoor zet (RS4/RS5), de wagens afkoppelt en zichzelf op een opstelspoor parkeert. Deze loc blijft wel op automatisch staan. Ik heb hier speciaal een variable route regel voor aangemaakt zodat hij alleen kan vertrekken als er een vaste route gereden kan worden (gestart door speciale actie).

Download Attachment: SK46.zip
33,37 KB

Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.

Bewerkt door BartSteur op 10 mrt 2020 21:37:37

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2020 :  22:13:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Bart,

In je vaste route Pendel Uitrangeren is er na blok 39 (met alternatief 42) geen vervolg blok meer. Als een loc geen vervolgblok meer heeft schakelt hij over op handmatig.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

BartSteur

Netherlands
245 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2020 :  22:47:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Marcel,

De trein kan toch keren in 39/42 en dan naar 40 of 41 rijden automatisch?
Ik heb zoals ik in de PS aangaf een soortgelijke situatie. Hierbij eindigt de loc in Blok 60 en blijft in automatisch staan. (Zie vaste route Uitrangeren Wagens Blok 30 naar RS4/RS5). Hier blokkeer ik het automatisch doorrijden met de variable route (zie variable route Rangeerregel). Ik wilde datzelfde creëren met de pendeltreinen, maar dat ging dus niet omdat ze niet in automatisch blijven staan.



Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2020 :  22:54:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Bart,

In de variabele routes heb je dat blok 40 aangegeven "alleen toegang bij bestemming". Dan zal een trein er nooit automatisch naar toe rijden.
Dus of iets aanpassen in die variabele routes of de vaste routes 'pendel uitrangeren' en 'pendeltrein starten' combineren.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

BartSteur

Netherlands
245 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2020 :  23:15:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Huub,

Dank je wel. Helemaal overheen gekeken. Zoals ik al zei, iets lulligs.

Ik ga verder knutselen.

Fijne avond.

Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina