Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 249 / Bezoekers Vandaag: 13318
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 945
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Sein 4417 en/of 4418 n-spoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Frans 045

Netherlands
82 berichten

Geplaatst - 28 feb 2020 :  17:02:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Wanneer en waarom plaats je sein 4417 (dwerg sein op mast) en wanneer 4418 dwerg sein?
Welk verschil in functie hebben deze seinen gezien het lengte verschil?

Thx Frans

Bonaza

Belgium
769 Posts

Geplaatst - 28 feb 2020 :  18:12:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans,

Dit heeft niets met koploper te maken. Plaats je vraag op een ander forum.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
769 Posts

Geplaatst - 28 feb 2020 :  18:20:16  Toon profiel  Reageer met citaat
In vergelijking met de seinstelsels in het buitenland is het Nederlandse seinstelsel buitengewoon eenvoudig. Nederlandse seinen laten gewoonlijk slechts één licht zien, soms in combinatie met een verlicht getal. De betekenissen van seinen zijn daardoor gemakkelijk af te lezen. Nederlandse lichtseinen kennen twee verschijningsvormen:

Hoog geplaatste seinen, waarbij de lampen boven elkaar geplaatst zijn, het rode licht onderaan. Bij sommige seinen kan een getal getoond worden.
Dwergseinen: laag geplaatste seinen, waarbij de lampen in een driehoek geplaatst zijn. Deze seinen worden alleen gebruikt op emplacementen waar treinen niet sneller dan 40 km/h mogen rijden.

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina