Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 92 / Bezoekers Vandaag: 6665
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Probleem met bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rbeek

Spain
161 berichten

Geplaatst - 08 feb 2020 :  16:01:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Met de logging aan en de keuze op bezetmelders probeer ik eventuele problemen op te lossen. De laatste dagen is er een bezetmelder op een niet gebruikt rangeerspoor die vele malen, soms meerdere malen per minuut, in de logging verschijnt zonder dat daar een trein in de buurt is. In het stap voor stap zoeken naar het probleem is de betreffende melder losgekoppeld en daarna ook losgekoppeld van de betreffende S88. Het probleem blijft echter bestaan. Verder werken de bezetmelders zonder problemen, spookmeldingen of wat dan ook.
Het enige dat ik kan constateren is dat de snelheid in het verwerken van meldingen binnen koploper erg laag ligt zodat opdrachten vanuit koploper aan de treinen soms vertraagd worden uitgevoerd.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

groeten René

(Märklin Digital CU6021 CF80 5xKeyboard6040 5xtrafo6002+booster6017 Interface6051 10xS88 20xK83)

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  19:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene,

Zoals jij het daar beschrijft kan het alleen maar zijn dat er iets mis is met de desbetreffende S88. Kan je deze eventueel vervangen door een andere ?

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  19:30:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nee, Marcel dat zal het zeker niet zijn, is een beïnvloeding van buitenaf.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

rbeek

Spain
161 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  19:51:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Marcel, Wim, ik heb nog een reserve liggen om die mogelijkheid te testen/uit te sluiten. Een beïnvloeding van buitenaf? De bewuste aansluiting van die melder 10.08, want dat is degene die steeds terugkomt, is geheel losgekoppeld. Waar zou die beïnvloeding dan moeten plaatsvinden en zouden bij een dergelijke beïnvloeding dan geen andere melders ook te zien zijn in de logging?

groeten René

(Märklin Digital CU6021 CF80 5xKeyboard6040 5xtrafo6002+booster6017 Interface6051 10xS88 20xK83)
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  19:52:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim dan denk jij aan een magnetisch veld van een ander apparatuur in de nabijheid van de betreffende S88 ?

Grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  22:33:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou de focus even richten op de wijze waarop de S88 met elkaar zijn verbonden. De 5-polige lintkabels zijn vrij gevoelig voor storingen. Als je ze hebt verbonden met UTP kabel zou ik de oorzaak zo 123 ook niet weten. UTP veroorzaakt aanzienlijk minder storingen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 feb 2020 :  22:41:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door gregouw

Ik zou de focus even richten op de wijze waarop de S88 met elkaar zijn verbonden. De 5-polige lintkabels zijn vrij gevoelig voor storingen. Als je ze hebt verbonden met UTP kabel zou ik de oorzaak zo 123 ook niet weten. UTP veroorzaakt aanzienlijk minder storingen.



Het is een 6-polige verbinding, dat daar is allang aangedacht, en René maakt gebruik van patch-kabels en s88-n modules. Begin nu s.v.p niet weer daarover.
René heeft al langer problemen met ik denk te lange bedrading die verkeerde signalen oppikken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

rbeek

Spain
161 Posts

Geplaatst - 10 feb 2020 :  15:46:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren, gisteren een reserve S88 geplaatst (ze zijn overigens allemaal met lintkabel verbonden) en vandaag de eerste testen uitgevoerd. Dat wil zeggen knop om en starten met de handel. Blij te kunnen melden dat de 10.08 foutmelding is verdwenen. Ik zie hem in ieder geval niet meer terugkomen!

groeten en dank voor de opmerkingen, René

(Märklin Digital CU6021 CF80 5xKeyboard6040 5xtrafo6002+booster6017 Interface6051 10xS88 20xK83)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina