Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 292 / Bezoekers Vandaag: 8382
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 700
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Te korte llengte voor bezetmelder?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PeterNS

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 31 jan 2019 :  17:13:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je tussen 2 wissels een raillengte hebt liggen van 80 cm dan is dit qua bloklengte zeer afwijkend tegenover de andere blokken die ik op de baan heb. Die zijn 200 cm tot 220 cm lang. Breng je in het (te) korte blok een terugmelder aan dan blijft de trein als hij op de stopmelder is gearriveerd aan de achterzijde in de wisselstraat staan als hij langer dan die 80 cm is. Hoe is dit netjes op te lossen?

Peter Hoen

Bonaza

Belgium
172 Posts

Geplaatst - 31 jan 2019 :  17:39:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Peter,

Met kortere treinen rijden (70 cm)(grapje). Als je treinen langer zijn dan het korte blok moeten ze de achterliggende wisselstraat bezet houden. Heeft dit korte blok een functie ? Je kan ingeven dat ze daar nooit mogen stoppen. Eventueel maak je van dit korte blok, met voorgaande en achterliggende wissel, een wisselstraat.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5771 Posts

Geplaatst - 31 jan 2019 :  17:45:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Of je maakt er gewoon geen blok van, in Koploper zijn mogelijkheden genoeg om met dit soort dingen om te gaan.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PeterNS

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 31 jan 2019 :  19:58:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Als er dan een wagon of loc blijft staan in dat gedeelte wordt dit niet gedetecteerd.
Ik heb in de handleiding gelezen dat je wissels niet in blokken moet opnemen. Nou is de handleiding best een dikke pil ik heb nog niet een ander alternatief kunnen vinden. Wim als je me een hint zou willen geven waar ik het in de handleiding moet zoeken houd ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt,



Peter Hoen
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5771 Posts

Geplaatst - 31 jan 2019 :  22:55:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En als het wel wordt gedetecteerd en de wagon maakt geen detectie heb je toch hetzelfde probleem. Oftewel valse veiligheid.
En detectie heeft niets met wel of geen blok te maken.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
887 Posts

Geplaatst - 01 feb 2019 :  06:26:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Gewoon dat stukje rails onderdeel maken van de wisselstraat.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

PeterNS

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 01 feb 2019 :  21:41:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Okay daar had ik nog niet aan gedacht ik zal de te korte stukjes bij wissels betrekken
Bedankt voor de tip



Peter Hoen
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2019 Posts

Geplaatst - 01 feb 2019 :  22:54:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Als je er echt een blok van wilt maken, kun je bij [Aanvulling blokeigenschappen] opgeven dat bij een te lange trein (met andere woorden een te kort blok) het vorige blok en de wisselstraat bezet moet blijven. Ook dat werkt perfect. Eventueel kun je dat nog combineren met een stopverbod, zoals Bonaza aangeeft, zodat treinen in principe doorrijden,

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1693 Posts

Geplaatst - 03 feb 2019 :  00:15:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Of, als je volledig gedetecteerd rijdt, kun je er een kort blok van maken waar te lange treinen niet mogen stoppen.
Je kan er je deel-wisselstraten dan wel mee vrijgeven, zodat die in delen vrijkomt, wat de vlotte doorstroming bevordert.
Ik heb er bij mij het wissel aan weerskanten dan ook nog bij betrokken, zodat de "beveiliging" nog ietsje beter wordt.
Mogelijkheden in overvloed.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina