Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 724 / Bezoekers Vandaag: 1595
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 828
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 baanontwerp met lift.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Leendert

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 01 jul 2019 :  08:18:39  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmaet

En Leendert, vooruitgang?


Sorry, reactie over het hoofd gezien..

Ja, voortgang zit er goed in, de puntjes worden op de i gezet. Het werkt prima met Koploper en automatisch rijden gaat goed. Ik gebruik niet 'bezet bij', maar een dummy draaischijf. Die zit er dus niet fysiek, maar wordt wel in de wisselstraat opgenomen. De sturing van de lift geeft een busy signaal af tijdens zijn transport en die is gekoppeld aan een bezetmelder. Vervolgens gaat de loc dan pas rijden.

Ik maak gebruik van dynamische blokken, zodat alle lengtes lekker passen. Van de 10 etages, worden er 5 van links naar rechts en 5 van rechts naar links aangereden.

Het is een heel configureerwerk, want steeds alle 'wissels' moeten geselecteerd worden, dus ook als etage 1 wordt aangekozen, moeten wissels behorend bij etage 2-10 ook aangekozen worden. Dit is met name na het opnieuw initialiseren van belang, omdat als wissels in de oude stand staan, er meerdere etages aangekozen worden en (natuurlijk) alleen het laatste adres als 'laatste' gezien wordt en de rest 'verdwijnt'. Daarom is het beter om alle wissels te kiezen en in neutrale stand te zetten en alleen de relevante op afbuigend richting de juiste etage.
Ik puzzel nog of er een mogelijkheid is om dit wat handiger te doen.

Groet,
Leendert
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina