Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 215 / Bezoekers Vandaag: 2075
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

janh

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 08 feb 2007 :  22:19:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben nog redelijk nieuw met digitaal daarom even een vraagje.heb mijn baan opgedeeld in blokken en maak aan begin van het blok een bezetmelder en aan het eind een melder.het tussen liggende stuk heeft derhalve op 1 spoorstaaf geen spanning klopt het dat ik deze apart voeding moet geven? Rij met fleischmann/koploper (in startfase op bestaande baan vh anoloog) bezetmelder BMD 16 van Huib Maaskant en Intellibox. Wie geeft mij fff een signaal dat ik goed denk

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  22:52:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Janh,

Het middenstuk ook aansluiten op een bezetmelder. Hiermee voorkom je ook als er b.v. een wagen verloren wordt, dat deze dan niet 'gezien' wordt door Koploper.

Met vriendelijke groet,

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  23:10:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hé Janh,

Er zijn twee oplossingen ...

1) Je sluit de tweede rail tussen de twee melders aan op je voeding afkomstig van je regelaar en dedecteer mijn treinen op dit spoor niet (ev. met een klein weerstandskringetje - compensatie van het verlies in je bezetmelders, maar niet noodzakelijk).

2) Je sluit deze twee rail aan op een vrije bezetmelder en dececteer de trein in het gehele blok (iets duurder daar je per blok geen twee maar drie melders nodig hebt ... Oplossing van Koos).

Maar zoals je zelf al zei aan beide rails van het spoor moet de voeding toekomen om zo de stroomkring te sluiten. Veel succes



Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  23:21:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Heb jij al in de helpfile gekeken van Koploper? Daar staan een aantal voorbeelden uitgewerkt (aansluiten van blokken).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

janh

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 09 feb 2007 :  10:07:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Best forum

hartelijk dank voor jullie tips.ik ga hier mee aan de slag.

met groeten

jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina