Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 419 / Bezoekers Vandaag: 4894
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 terugmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Kempke

Netherlands
60 berichten

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  08:54:00  Toon profiel  Reageer met citaat
beste koplopers,
mijn baan( C rail van Marklin) heb ik gespitst in 3 stroomkringen, die ik op dit moment heb aangesloten op de centrale eenheid, de ECOS, dat kon met het handmatig rijden omdat er nooit meer dan 4 locs reden.
nu heb ik alles op koploper aangesloten en merk dat ik vermogen, dus voeding, te kort kom en nu wil er 2 boosters bij plaatsen, dus iedere stroomkring krijgt dan zijn eigen voeding.
mijn vraag is nu, moeten de terugmelders nu ook per stroomkring worden aangesloten op een terugmelder of kan ik zonder problemen deze 2 boosters plaatsen
misschien een domme vraag, maar ik zit ermee in mijn maag en ik kan er verder niets van terugvinden.

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  11:56:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is weliswaar geen Koploper gerelateerde vraag maar vooruit

Je terugmelders moeten in dezelfde boosterkring aangesloten worden.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  13:35:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ook bij 3-rail Erik??

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  14:58:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Noem het maar tunnelvisie
Had wel C rail en marklin zien staan maar dacht verder gelijk in 2 rail termen en stroomdetectie.

Maar neemt niet weg dat hij alsnog best stroomdetectie gebruikt

Anders inderdaad neit van toepassing.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Kempke

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  16:55:21  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor jullie reacties, maar nu is het voor mij echt nog niet duidelijk. moet het wel of hoeft het niet bij detectie via de aarde, te lezen spoorstaaf.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  17:36:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Als jij de spoorstaaf (BR) en de PUKO (RD) beide isoleert op de boosterscheiding, dan moeten de meldmodules via de BR op de GND van de melders aangesloten worden.

Dan hef je in feite de isolatie op, dus kun je beter alleen de puko aansluiting isoleren. En hoef je verder niets aan de melders te veranderen of op aan te sluiten. Zo duidelijker??

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 06 mrt 2018 17:37:02
Ga naar bovenaan de pagina

Kempke

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  17:42:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim bedankt
Ik inderdaad op boosterafscheiding alleen de midden geleider van de C rail geïsoleerd en de spoorstaven hebben gewoon verbinding over booster scheidingen heen
Dus aarde loopt over alle ringen door en middengeleiders zijn op ringafscheiding geïsoleerd , dat is toch wat je zegt en dan hoef ik niets aan de bezet melders te veranderen
Nogmaals bedankt
Kempke
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  22:58:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, dat is wat ik zeg.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Kempke

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2018 :  23:02:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Weer geweldig bedankt
Hebben we elkaar toch goed begrepen
Nogmaals bedankt
Kempke
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina