Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 263 / Bezoekers Vandaag: 1469
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Alle Lok-functies ingeven in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

B-Modelbouw

Belgium
50 berichten

Geplaatst - 06 feb 2007 :  22:23:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Heb onlangs een nieuwe lok aangekocht die 20 verschillende functies heeft (geluid - licht - pantograaf - ...), nu loop ik tegen de beperking aan dat ik in een lokvenster slechts 8 functies kan ingeven. Hoe geef ik de overige functies ook in voor dezelfde lok.
Zelf dacht ik aan een stuurstand in te geven met hetzelde adres ... Wie zet me even op het juiste spoor. Alvast bedankt

Vriendelijke modelbouwgroeten,
Bert


Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  07:56:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo bert,

Ik ken nog geen digitaal systeem welke door Koploper wordt ondersteund die 20 functies aan kan sturen. Het zal op deze manier dus nooit lukken.

Welk digitaal systeem gebruik jij en hoe stuur jij vanuit het digitale systeem de functies aan (dus buiten de Pc om)

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  20:15:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hé Paul,


Ik ben zelf een beetje overhaast geweest om het probleem te gaan zoeken in Koploper, want de twin-center van Fleischmann kan ook maar acht functies aansturen (F1-F4 en F1-F4 in combinatie met LOK#).

Anderzijds heeft de lok geen 20 maar slechts 16 schakelbare functies (enkele beschreven functies zitten samen vervat onder één functietoets), maar ja dat zijn er nog steeds meer dan acht...

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst wachten op een update van de Twin-Center, alvorens van alle functies van de lok te kunnen genieten. Dat wordt leuk ... En ik dacht dat ESU ook een lok-decoder had met geluid die 16 functies kan schakelen i.p.v. 8 (Lok-Sound V3.5).

Sorry voor mijn snelle foutieve reactie ... Maar wie wil er niet zo snel mogelijk zijn nieuwe lok laten rijden op de baan, en dan liep ik tegen de beperking van 8 functies aan in Koploper.



Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina